به گزارش ایرنا علیرضا ملامحمد زاده روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این اکیپ ها در صورت وقوع سیلاب در بخش جنوبی و شمالی شهر به احدات سدبند اقدام می کنند تا از ورود سیل به منازل جلوگیری شود.
وی اضافه کرد: با همکاری سازمان های ذیربط تمام ورزشگاه‌ها، مدارس و مراکز درمانی شهرستان نیز برای هر گونه بحران احتمالی ناشی از سیلاب و اسکان اضطراری آماده سازی شده است.
وی با اشاره به اینکه اخطارهای کتبی و هشدارهای لازم به ساکنان مناطق حاشیه ای رودخانه ها داده شده است، ادامه داد: در این راستا تمام رستوران های حاشیه مسیر روستای بند در حاشیه رودخانه شهرچایی از فردا تا زمان رفع خطر احتمالی تعطیل خواهد بود.
وی بیان کرد: در حال حاضر مسئله تعطیلی ادارات ارومیه در روز یکشنبه/10 فروردین/ در حال بررسی است تا از این طریق از بروز هرگونه بحران احتمالی جلوگیری شود.
فرماندار ارومیه گفت: هیچ بحرانی در خصوص آب آشامیدنی در این شهرستان وجود ندارد و شهرداری ارومیه نیز در خصوص جمع آوری آب های سطحی اقدامات خوبی انجام داده است.
ملامحمدزاده با اشاره به وضعیت روستاهای در خطر نیز اضافه کرد: روستای «گولان» در بخش انزل به دلیل قرار گرفتن در مسیل سیلاب احتمال تخلیه آن وجود دارد و روستاهای آسیب پذیر نیز برای تخلیه شناسایی شدند و مکان‌های برای اسکان اظطراری مردم این روستا در نظر گرفته شده است.
وی اعلام کرد: بیشترین میزان بارندگی در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری بینی شده است و آمادگی کامل برای این مسئله در سطح شهرستان وجود دارد.
وی بیان کرد: احتمال بروز بحران در روستای کشتیبان وجود دارد و تدابیر لازم برای لایروبی پل کشتیبان اندیشیده شده است.
به گزارش ایرنا چهار حوضه آبریز روضه چای با 74 کیلومتر طول رودخانه، باراندوز چای با 68 کیلومتر طول رودخانه، شهرچایی با 103 کیلومتر طول رودخانه و نازلو چای با 112 کیلومتر طول رودخانه در شهرستان ارومیه وجود دارد.
9918/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.