منصور طعنه گنبدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: شهرداری گنبدکاووس با پیش بینی وقوع حوادث غیرمترقبه همچون سیل، اقدام به بیمه 26 هزار واحد مسکونی و 6 هزار واحد تجاری سطح شهر گنبد کرده بود که با بروز سیل و وارد آمدن خسارت به شهر، تاکنون سه هزار خانوار با مراجعه به ماموران بیمه مستقر در شهرداری، اعلام خسارت کرده اند.
وی سقف پوشش بیمه منازل و اماکن تجاری گنبدکاووس را 160 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: از این مبلغ 100 میلیون بابت جبران خسارت به ساختمان و ابنیه و 60 میلیون ریال نیز برای جبران خسارت اسباب و اثاثیه است.
وی با اشاره به حضور مسئولان بیمه طرف قرارداد و نیز ماموران بیمه از روزهای اولیه بروز سیل در این شهر، گفت: تا پایان روز گذشته با فعالیت 5 اکیپ سه نفره از ماموران بیمه، کار ارزیابی خسارات وارده به 850 واحد مسکونی شهر گنبدکاووس انجام شده و این ارزیابی هات از امروز با افزوده شدن دو اکیپ دیگر، ادامه دارد.
شهردار گنبدکاووس خاطرنشان کرد: در سیل اخیر 25 درصد از شهر گنبد به مساحت 400 هکتار دچار آبگرفتگی شد و ساکنین این مناطق که عمدتا در حاشیه گرگانرود استقرار دارند، دچار خسارات ناشی از سیل شده اند.
وی با بیان اینکه امداد رسانی به شهروندان سیلزده بلافاصله فرکش شهر سیلاب از ماموران شهرداری گنبد و با کمک و همراهی مردم آغاز شده است، از لایروبی و پاکسازی معابر از بقایای سیل و نیز لایروبی و لجن کشی از زیرزمین ها و حیاط منازل شهروندان به همراه آبکشی و تخلیه مناطق آبگرفته شهر را از جمله اقدامات انجام شده و در دست انجام شهرداری گنبدکاووس ذکر کرد.
طعنه گنبدی افزود: علاوه بر منازل مسکونی مردم، سیل اخیر در گنبدکاووس به زیرساخت های شهر همچون آسفالت معابر، جداول و پل ها و نیز تاسیسات شهرداری به مقدار 180 میلیارد ریال خسارت وارد کرده است.
وی خاطر نشان کرد: شهرداری گنبدکاووس از لحظه آغاز طغیان رودخانه های چهل چای و گرگانرود که در دو بخش جنوبی و شمالی شهر جریان دارند با استقرار بیل های مکانیکی بر روی پل های سه مسیر ورودی به شهر و تخلیه درختان و سایر عوارضی که همراه سیلاب می آمدند، جریان آب رودخانه ها را تسهیل و مانع از انسداد مسیر سیلاب شد که این اقدام در حفظ پل های شهر نیز که مجراهای ارتباطی به خارج از شهر نیز محسوب می شوند، تاثیر بسزایی داشت.
شهردار گنبدکاووس، فقدان سیستم فاضلاب شهری را از جمله کاستی های عمده این شهر برشمرد و گفت: فقدان این سیستم باعث اختلاط فاضلاب شهری و آب های سطحی در زمان بروز سیلاب می شود که علاوه بر انسداد کانال های هدایت آب های سطحی شهر، از نظر بهداشی نیز می تواند مشکل آفرین باشد.
طعنه گنبدی گفت: در جریان سیل اخیر و عوارض ناشی از آن از جمله نشست زمین، خسارت عمده به کانال هدایت آب های سطحی منطقه کوی پلیس و چای بویی وارد شد که تخلیه آبگرفتگی این محله را با کندی و محدودیت مواجه کرده و هم اکنون تخلیه آب این محله و انتهای خالد نبی در مراحل پایانی قرار دارد.
1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.