فرماندار ارومیه گفت: سال آینده تعداد دفاتر تسهیل گری در ارومیه افزایش می یابد.

علیرضا ملا محمدی زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه  آذربایجان غربی افزود: در اوایل سال آینده با هدف تسهیل در امور محلات و سکونتگاه های غیر رسمی و کمک به رفع آسیب‌های اجتماعی بر تعداد دفاتر تسهیل گری ارومیه افزوده خواهد شد.

فرماندار ارومیه با اشاره به اینکه در حال حاضر 8 دفتر تسهیل گری در ارومیه  که به امور اجتماعی و فرهنگی در 10 محله الواج، دیگاله، پشت کشتارگاه، دیزج سیاوش ، اسلام آباد، پشت ترمینال، حاجی پیرلو، ریحان آباد کوی آذربایجان و وزیر آباد می پردازند تصریح کرد: دعوت از افراد آسیب دیده و معرفی آنها به ادارات و سازمان های مرتبط و شناسایی علل  بروز آسیب  های اجتماعی در این مناطق از جمله اهداف تاسیس این دفاتر است.

ملا محمدی زاده خاطر نشان کرد: این دفاتر از مشکلات و مسایل مبتلا به این محلات آگاهی دارند و بیشتر از همه با  توجه به اقدامات انجام شده و مداخلات خود می توانند به کاهش مشکلات و مسایل مبتلا به مردم مناطق کم برخوردار و حاشیه نشین بپردازند.

وی اظهار کرد: تقویت روحیه همکاری و مشارکت اجتماعی، شناسایی نیاز جوامع محلی و افزایش اعتماد سازی در جامعه از دیگر وظایف دفاتر تسهیل گری است.

فرماندار ارومیه با اشاره به اینکه بهترین و در دسترس ترین شیوه و راهکار برای عدم کاهش جمعیت روستایی توجه ویژه به روستاها به عنوان سکونتگاه دایمی  و رسمی روستاییان است یادآور شد: بهره مندی از خدمات دولتی مناسب و دسترسی سریع و مطلوب به این خدمات  ساخت سالن های ورزشی و اینترنت پرسرعت از گسترش مهاجرت روستاییان و توسعه شهر نشینی جلوگیری کرده و باعث کشش ومیل نهایی به ثبات در اقامتگاه های روستایی می شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.