حسین خضری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان، یک میلیارد و 600 میلیون ریال به صورت نقدی و مابقی به صورت کمک‌های غیرنقدی بوده است.
وی با بیان اینکه میزان کمک های اهدایی مردم به این جشن در سال جاری 15 درصد افزایش یافته است، اضافه کرد: سال گذشته نیز مردم این شهرستان بیش از پنج میلیارد و 680 میلیون ریال به نیازمندان کمک اهدا کرده بودند.
وی بیان کرد: امسال پنج ایستگاه های جمع آوری کمک های مردمی با شعار 'عیدی برای همه' از روز چهارشنبه /15 اسفندماه/ تا روز جمعه /17 اسفندماه/ در این شهرستان مستقر شده بودند.
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد با اشاره به اینکه امسال 30 هزار پاکت و قلّک نیز در بین دانش آموزان مهابادی توزیع شده بود، تاکید کرد: کمک های اهدایی مردم صرف کمک به نیازمندان، بیماران صعب العلاج، ایتام و فقرای زیرپوشش کمیته امداد مهاباد می شود.
خضری هدف از برگزاری این جشن را ترویج فرهنگ نیکو‌کاری در جامعه به ویژه دانش آموزان و همچنین نهادینه کردن احسان اجتماعی عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، پنج هزار و 240 خانوار مهابادی با 12 هزار نفر زیر چتر حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند که از این تعداد، یکهزار و 50 دانش آموز، 731 ایتام و محسنین و 110 نفر دانشجو هستند.
هر ساله در آستانه سال جدید به مناسبت روز احسان و نیکوکاری کمیته امداد با برپایی ایستگاه هایی به این مناسبت اقدام به جمع آوری کمک های مردمی و تحویل این کمک های نقدی و جنسی به نیازمندان می کند.
کمیته امداد امام خمینی (ره) از جمله نهادهای تاسیس شده پس از انقلاب شکوهمند اسلامی در ایران است که با هدف کمک به خانواده های نیازمند و رفع نیازهای آنها با فرمان امام راحل راه اندازی شد.
9903/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.