علی ابراهیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این جشنواره شب گذشته /شنبه/ در رشته های حفظ، ترتیل، مفاهیم، نهج البلاغه، تحقیق و اذان برگزار شد و 78 نفر از شرکت کنندگان دختر و پسر در سه رده زیر 12 سال، 12 تا 16 سال و مددجویان بالای 16 سال به مدت یک روز با هم به رقابت پرداختند.
وی اضافه کرد: نفرات اول هر رده سنی در رشته های مشخص شده جهت شرکت در مسابقات استانی سال 1398 معرفی شدند که در صورت کسب رتبه های اول استانی به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد.
ابراهیمی گفت: زمینه سازی برای ایجاد جامعه متحد قرآنی، استفاده از مسابقات به عنوان ابزار تربیتی جهت تقویت ایمان و معرفت دینی، ایجاد رقابت سالم در فعالیت های قرآنی، شناسایی استعدادهای قرآنی و فراهم کردن زمینه ارتقا و معرفی به جامعه قرآنی کشور از مهم ترین اهداف این جشنواره است.
وی با اشاره به اینکه تاثیر بر جامعه هدف از رویکردهای این جشنواره است، اظهار داشت: توجه به جایگاه و منزلت قرآن کریم در فعالیت های قرآنی و تربیتی کمیته امداد امام خمینی(ره) و همچنین لزوم برنامه ریزی منسجم و هدفمند در زمینه آموزش ها و برگزاری مسابقات قرآن کریم برای جامعه هدف از جمله این برنامه ها است.
وی اظهار داشت: خانواده های تحت پوشش این نهاد دارای ظرفیت های علمی و رقابتی خوبی هستند و در صورت فراهم شدن شرایط می توانند استعدادهای خود را در زمینه های مختلف در معرض نمایش قرار دهند.
کمیته امداد امام خمینی (ره) از اسفند سال 1357 فعالیت خود را با فرمان امام راحل برای رسیدگی به وضعیت محرومان و کمک به آنان از طریق دریافت کمک های مردمی آغاز کرد.
تعداد چهار هزار خانوار در شهرستان مرزی سردشت زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.
شهرستان سردشت با 120 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
7562/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.