عزیز سهندی روز پنجشنبه در حاشیه آیین تجلیل از خیران مراکز نیکوکاری میاندوآب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال مردم نوعدوست و خیّر استان، 790 میلیارد ریال به کمیته امداد امام خمینی (ره) کمک اهدا کرده اند.
وی با قدردانی از خیّران نیکوکار در دستگیری از نیازمندان جامعه، بیان کرد: برای اینکه مردم از این شرایط و بحران حساس اقتصادی عبور کنند، منابع مالی نهاد و کمک های مردمی مدیریت شد.
سهندی با بیان اینکه با توجه به شرایط موجود پیش بینی شده بود تعداد مددجویان امسال افزایش پیدا کند، افزود: در برخی شهرهای استان شمار مددجویان به 2 و سه برابر نیز افزایش پیدا کرد.
وی گفت: در قبال افزایش آمار مراجعه کنندگان، هدف این بود که شان و حرمت مددجویان نیز حفظ شود.
سهندی ادامه داد: در سال جاری بیشتر منابع مالی کمیته امداد برای رفع نیازهای فوری و ضروری مددجویان صرف می شود و در این وضعیت اقتصادی با مساعدت خیران با افتخار اعلام می کنیم که مددجویان از نظر نیاز مالی از جمله وام ضروری، کمک های معیشتی، هزینه درمانی و اجاره مسکن با مشکلی مواجه نشده است و به هیچ وجه مددجویی نیز برای دریافت خدمات در شاخص های یاد شده پشت نوبت نمانده است.
سهندی گفت: طی سال جاری یکهزار و 640 میلیارد ریال به مددجویان کمیته امداد استان کمک بلاعوض شده و برای سه هزار و 200 نفر وام ضروری پرداخت شده است.
وی بیان کرد: در این برهه که دشمنان به دنبال بهانه هستند و با کوچکترین کم کاری در رابطه با رسیدگی به نیازمندان از آن سواستفاده کرده و سعی می کنند آن را به عنوان کم کاری نظام جلوه دهند از اینرو با تدابیری که اندیشیده شده هیچ مشکلی در ارایه خدمات به مددجویان به وجود نیامده است.
سهندی ادامه داد: اگر مشارکت مردم و کمک های آنها هدفمند و سازماندهی شده باشد، نیازمندی در جامعه پیدا نمی شود و مراکز نیکوکاری یکی از راهکار های برنامه ریزی شده برای این مهم است.
وی افزود: رفع نیاز معیشتی مددجویان اولویت نخست کمیته امداد است و در کنار آن رسیدگی به ایتام و خانواده های ایتام اولویت بعدی است و در این راستا نیز دست یاری به سوی خیران دراز می کنیم.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی گفت: اهداف مراکز نیکوکاری نیز مشخص است و میاندوآب هم در این رابطه از شهرها تاثیر گذار در استان است بطوریکه هم اکنون 6 مرکز نیکوکاری در این شهرستان فعال است و طی 9 ماه سال جاری مردم این شهرستان به این مراکز 65 میلیارد ریال کمک اهدا کرده اند.
وی با بیان اینکه اهداف مراکز نیکوکاری نباید از مسیر تعریف شده منحرف شود و به جریان های سیاسی وابسته باشد اضافه کرد: در این صورت ادامه فعالیت آنها امکان پذیر نخواهد بود ضمن آنکه در مورد فعالیت مردم در آنها نباید نگرش های گزینش یا استخدامی وجود داشته باشد زیرا کار در این مراکز فی سبیل الله است.
به گزارش ایرنا کمیته امداد امام خمینی (ره) از اسفند سال 1357 فعالیت خود را با فرمان امام راحل برای رسیدگی به وضعیت محرومان و کمک به آنان از طریق دریافت کمک های مردمی آغاز کرد.
130هزار نفر در آذربایجان غربی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.
9871/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.