سامرند مرزنگ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این 2 واحد فاقد هرگونه مجوز لازم بوده و برخلاف قوانین و مقررات بهداشتی با اخذ هزینه اقدام به آموزش دندانسازی نیز می کردند که پرونده آنان پس از تشکیل به مراجع قضایی تحویل داده شد.
وی با تاکید بر اینکه شهروندان جهت انجام امور درمانی خود به مراکز مجاز و دارای پروانه قانونی مراجعه کنند، ادامه داد: بازرسی‌های دوره‌ای از داروخانه‌ها، درمانگاه ها و مراکز درمانی در طول سال انجام می‌شود.
وی اظهار داشت: شبکه بهداشت و درمان با جدیت بر نحوه ارایه خدمات سلامت به مردم نظارت خواهد داشت که در صورت مشاهده هرگونه تخلف، علاوه بر جلوگیری از فعالیت مراکز غیرمجاز، متخلفان برابر قانون به مراجع قضایی معرفی می شوند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مراکز غیرمجاز و فاقد پروانه و متخلف، مراتب را در اسرع وقت به واحد نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان این شهرستان اعلام یا با شماره تلفن 2225656-0444 اطلاع دهند.
به گزارش ایرنا، هرگونه فعالیت و اشتغال در امور پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی، فیزیوتراپی و مامایی و اقدام به تاسیس یکی از موسسات پزشکی بدون داشتن پروانه رسمی یا بدون پروانه از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موجب می شود محل کار آن‌ها تعطیل و موسس آن به حبس تعزیری از 6 ماه تا سه سال و پرداخت جریمه نقدی از پنج تا 50 میلیون ریال محکوم شود.
9903/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.