سامرند مرزنگ روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای اجرای طرح تشدید برخورد با مراکز غیرمجاز مداخله کننده در امر درمان، 13 مورد دیگر نیز برابر احکام مراجع قانونی به لغو پروانه، قطع سهمیه دارویی و جریمه نقدی محکوم شده اند.
وی با تاکید بر اینکه شهروندان جهت انجام امور درمانی خود به مراکز مجاز و دارای پروانه قانونی مراجعه کنند، ادامه داد: این مراکز مداخله گر بدون مجوز در مناطق مختلف شهری مهاباد فعالیت می کردند.
مرزنگ اضافه کرد: واحد نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان این شهرستان در راستای حفظ صیانت و حریم خصوصی جامعه و براساس شکایت مستقیم مردم و خود نظارتی به ‌صورت ادواری در بخش درمانگاه ‌های خصوصی و عمومی نظارت می‌کند.
وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مراکز غیرمجاز و فاقد پروانه و متخلف، مراتب را در اسرع وقت به واحد نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان این شهرستان یا با شماره تلفن 2225656-0444 اطلاع دهند.
به گزارش ایرنا، هرگونه فعالیت و اشتغال در امور پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی، فیزیوتراپی و مامایی و اقدام به تاسیس یکی از موسسات پزشکی بدون داشتن پروانه رسمی یا بدون پروانه از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موجب می شود محل کار آن‌ها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعطیل و به حبس تعزیری از 6 ماه تا سه سال و پرداخت جریمه نقدی از پنج تا 50 میلیون ریال محکوم شود.
مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
9903/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.