پرویز قزلباش روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با ایجاد مرکز درمانی سکته حاد مغزی، به لحاظ رساندن به موقع بیماران مبتلا، اقدامات درمانی و بازتوانی و بازگشت بیماران به حالت قبلی نیز دانشگاه علوم پزشکی استان عملکرد خوبی داشته است.
وی اظهار داشت: درمان تعداد قابل توجهی از بیماران سکته مغزی، بازگشت شمار زیادی از بیماران به زندگی بدون هیچ ناتوانی، کاهش هزینه های بیمارستانی و ناتوانی، حفظ نیروی انسانی جامعه و امنیت اقتصادی و روحی روانی خانواده ها از مزایای اجتماعی تاسیس این مرکز بوده است.
این مسئول ادامه داد: توجه به پیشگیری و درمان بیماری های غیر واگیر برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اهمیت زیادی دارد و هم اکنون سهم بیماری های غیر واگیر به ویژه قلبی و عروقی در میزان مرگ و میرها 40 درصد است.
وی بیان کرد: سرطان ها و حوادث ترافیکی در رده های بعدی قرار گرفته و سهم بسیار زیادی از مرگ و میر را به خود اختصاص داده است.
قزلباش افزود: در شرایط خاص کشور، بخش سلامت مسئولیت بیشتری دارد و بیش از گذشته خود را پاسخگو می بیند و در این راستا تلاش دارد تا خدمات بهینه ای به گروه های هدف ارائه شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان خاطرنشان کرد: با وجود تحریم‌هایی که دشمنان علیه کشورمان اعمال کردند، دولت با اجرای طرح تحول نظام سلامت نشان داد که سلامت و مفهوم عدالت اجتماعی برای خدمتگزاران مردم مهم است و برای تحقق آن از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.