به گزارش ایرنا، عباسعلی سعیدیان روز سه شنبه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذا که در محل فرمانداری ورامین تشکیل شد اظهار داشت: یکی از مسائل مهمی که در حوزه بهداشت و سلامت مردم نقشی مهم و اساسی ایفا می کند، توجه به مدیریت پسماند است چرا که کوتاهی در این حوزه می تواند اثرات زیان باری بر سلامت مردم و محیط زیست داشته باشد.
وی گفت: بی توجهی به اصول بهداشتی در حوزه مدیریت پسماند ، حقوق شهروندان را در محدوده قانونی حریم شهر ضایع کرده و سلامت عمومی جامعه را به مخاطره می اندازد.
وی تصریح کرد: برخی از نقاط حاشیه ای شهر ورامین که کار بازیافت پسماند و زباله را انجام می دهند ، به محلی برای دپوی زباله ، خرید و فروش اموال مسروقه، تردد اتباع بیگانه و مکانی برای آلودگی خاک تبدیل شده که برای جبران مشکلات ایجاد شده در این اماکن، باید هزینه و وقت گزافی صرف شود.
وی تأکید کرد: حوزه مدیریت پسماند شهرستان موظف است تا برای جبران کاستی ها و مقابله با اقدامات غیر قانونی و غیر مجاز ، با قدرت و جدیت وارد میدان شده و با موارد تخلف برخورد کند.
سعیدیان گفت: سازمان مدیریت پسماند موظف است تا نسبت به شناسایی مراکز غیر مجاز تفکیک زباله اقدام کرده و این مراکز را جمع آوری کند.
وی با تأکید بر لزوم برخورد با دستفروشان و اغذیه فروشان دوره گرد، از شهرداری ورامین خواست تا نسبت به جمع آوری این مراکز اقدام کند.
معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ورامین گفت: در حوزه درمان شهرستان، اقدامات موثری در توسعه امکانات ، فضا و تجهیزات درمانی در راستای سیاست های دولت تدبیر و امید انجام شده و لازم است تا با پیگیری و نظارت مستمر بر انجام وظایف قانونی مراکز درمانی ، بهداشتی و بیمارستانی ، شرایط را برای خدمت رسانی بهتر به مردم فراهم کرد.
وی اظهار داشت: مسئولان شبکه بهداشت موظفند تا وضعیت داروی موجود در مراکز درمانی را احصاء کرده و نسبت به رفع کمبودهای احتمالی اقدام کنند.
سعیدیان بررسی وضعیت بهداشتی مدارس را از دیگر موضوعات مهم در حوزه سلامت عمومی مردم اعلام کرد و افزود : یکی از وظایف شبکه بهداشت و درمان، بررسی وضعیت بهداشتی مدارس است که لازم است این امر پس از اخذ مجوز از آموزش و پرورش ، با جدیت دنبال شود.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.