رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تکاب در حاشیه آیین گشایش این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا گفت: در این نمایشگاه 30 اثر هنری شامل تابلوهای تصویرگری با مضامین قرآنی و دینی، داستان ها و اسطوره های نامدار و شخصیت های محبوب کودکان و نوجوانان ارایه شده است.
محمود نجفی افزود: آثار ارایه شده در این نمایشگاه با تکنیک های دیجیتال و با استفاده از نرم افزارهای گرافیکی و جاذبه های رنگ آمیزی، خلق شده و به معرفی فرهنگ بومی، اعتقادی و دینی جامعه می پردازد.
وی بیان کرد: این بانوی هنرمند در خلق این آثار از تکنیک های نوین گرافیکی و نرم افزارهای فتوشاپ، ایلاستریتر و کریتا بهره برده و با هوشمندی و خلافیت خود تصاویر نقاشی شده از مضامین قرآنی، باورهای ملموس دینی و اجتماعی و شخصیت های کارتونی و سینمایی را پدید آورده است.
وی ادامه داد: معرفی تصویرسازی به شکل ساخت شخصیت ها و تصاویری از قصه های قرآنی، داستان های مشهور و اشعار برای درک بهتر مخاطب به ویژه کودکان و نوجوانان از اهداف برگزاری این نمایشگاه هنری است.
نجفی اظهار داشت: در این نمایشگاه مخاطب با ارزش های دینی، اصلاح ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی به زبان تصویر به صورت مدرن و جذاب آشنا می شود.
وی گفت: طیبه محمدیاری، از بانوان هنرمند تکاب، فارغ التحصیل رشته گرافیک بوده و تاکنون نمایشگاه های متعددی از آثار تصویرگری وی در این شهرستان و شهرهای دیگر برپا شده است.
نجفی افزود: نمایشگاه تصویرگری این هنرمند به مدت یک هفته در مجتمع فرهنگی و هنری تکاب برای بازدید علاقمندان دایر خواهد بود.
به گزارش ایرنا، تکاب با 81 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و بیش از 500 نفر در رشته های مختلف هنری در این شهرستان مشغول فعالیت هستند.
7514/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.