علیرضا آخوندزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد 14 میلیارد و 550 میلیون ریال در قالب 57 فقره وام توسط صندوق کارآفرینی امید شهرستان ارومیه پرداخت شده و با این آمار رتبه نخست متعلق به این شهرستان است.
وی ادامه داد: شهرستان های مهاباد با پرداخت 9 میلیارد و 691 میلیون ریال در قالب 73 فقره پرونده و شهرستان بوکان با پرداخت 9 میلیارد و 98 میلیون ریال در قالب 345 فقره رتبه های دوم و سوم را در پرداخت تسهیلات کسب کرده است.
وی اضافه کرد: باقی تسهیلات نیز در شهرستان های اشنویه، پیرانشهر، تکاب، چالدران، خوی، سردشت، سلماس، شاهین دژ، ماکو، میاندوآب، نقده، شوط و چایپاره پرداخت شده است.
مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان غربی ادامه داد: حمایت از اشتغال و توسعه طرح های روستامحور از مهمترین برنامه های حمایتی این صندوق است.
آخوندزاده با اشاره به مبالغ وام‌های پرداختی گفت: بیشتر وام های پرداختی این صندوق در بخش اشتغال بوده که برای مشاغل خوداشتغالی 300 میلیون ریال، برای مشاغل خانگی 100 میلیون ریال و برای مشاغل کارفرمایی یک میلیارد ریال تسهیلات با نرخ سود چهار درصد و بازپرداخت پنج ساله پرداخت می شود.
وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود 453 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی پرداخت شده است، افزود: پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی توسط صندوق امید آذربایجان غربی از خرداد سال جاری آغاز شده است.
وی اعلام کرد: تاکنون 943 طرح از این تسهیلات دریافت کردند و برای سه هزار و 354 نفر اشتغالزایی شده است.
به گزارش ایرنا صندوق کارآفرینی امید، بر اساس رویکرد جدید حمایت ازکسب و کارهای خرد بازارمحور با روش تامین مالی خرد، وظایف مهم و مغفول مانده ای را در زنجیره حمایت های دولتی از تولید در بخش خصوصی بر عهده داشته است.
9918/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.