به گزارش ایرنا، امام جمعه تکاب روز چهارشنبه در آیین درختکاری گفت: آموزه های دینی بر حفظ منابع طبیعی و انفال تاکید ویژه دارد و این امر از وظایف دینی به شمار می رود.
حجت الاسلام عیسی برادری افزود: بر اساس سیره پیامبر اعظم (ص) و ائمه اطهار (ع) رعایت حقوق منابع طبیعی از وظایف امت اسلامی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه غرس نهال توسط رهبر معظم انقلاب هرساله در روز درختکاری یک کار نمایشی نیست بلکه یک اعتقاد دینی عمیق به شمار می رود، اضافه کرد: بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری، درختکاری و حفظ منابع طبیعی باید به یک رویه مداوم و مستمر در جامعه اسلامی تبدیل شود.
معاون فرماندار تکاب نیز در این مراسم با بیان اینکه درختکاری و حفظ منابع طبیعی یکی از مولفه های توسعه و آبادانی و ایجاد نشاط و شادابی در شهرستان به شمار می رود، اظهار داشت: فرهنگ کاشت نهال و نگهداری از درختان و فضای سبز باید در میان اقشار مختلف جامعه گسترش یابد.
حسن عباسی با اشاره به فعالیت های معدنی در تکاب افزود: معدن کاران باید نسبت به احیای منابع طبیعی پس از استخراج مواد معدنی و کاشت نهال در محدوده های معدنی اقدام کنند.
فاضل سلامی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تکاب نیز در این مراسم با بیان اینکه سرانه فضای سبز در این شهرستان 80 سانتی متر مربع است و باید تلاش شود با گسترش کاشت نهال این میزان افزایش یابد، افزود: امسال همچنین برای توسعه فضای سبز شهری انواع نهال برای کاشت در ادارات و مدارس و روستاها توزیع شده است.
به گزارش ایرنا، 15 تا 22 اسفند هر سال به نام هفته منابع طبیعی و نخستین روز این هفته نیز روز درختکاری نامگذاری شده است.
تکاب با 240 هزار هکتار مساحت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است که 165 هزار هکتار آن جزو منابع طبیعی و اراضی ملی محسوب می شود.
7514/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.