محمد حضرت پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این افراد می توانند با مراجعه به سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری ارومیه واقع در خیابان شیخ شلتوت، میدان میوه و تره بار مجوز فعالیت در یکی از پارکینگ های در نظر گرفته شده در خیابان های اصلی شهر را دریافت کنند.
وی اضافه کرد: این تدبیر در راستای کمک به دستفروشان در ایام پایانی سال در نظر گرفته شده است که امیدواریم کمکی برای این افراد باشد.
وی همچنین تکدی گری را به عنوان معضل مهم شهر ارومیه به ویژه در روزهای پایانی سال عنوان کرد و ادامه داد: مدیریت شهری به تنهایی ظرفیت جمع آوری تمامی متکدیان شهر را ندارد و باید همه مردم و نهادها با این نهاد در این خصوص همکاری کنند.
شهردار ارومیه بیان کرد: این متکدیان غیربومی هستند و به دلیل حس نوع دوستی مردم ارومیه در کمک به نیازمندان از آنها سوءاستفاده کرده و در خیابان ها و چهارراه های شهر مستقر شده اند.
حضرت پور اظهار داشت: شهرداری ظرفیت استقرار تمامی این متکدیان در کمپ ها را ندارد و باید برنامه ریزی اساسی برای جلوگیری از تکدی گری در سطح شهر ارومیه اندیشیده شود.
وی از مردم خیّر و نیکوکار شهر ارومیه درخواست کرد تا از کمک به متکدیان خودداری کنند تا بساط گدایی از سطح شهر برچیده شود.
وی افزود: مردم خیّر و نیکوکار ارومیه برای کمک به نیازمندان می توانند از طریق کمیته امداد امام خمینی (ره) اقدام کنند تا این کمک های خیرخواهانه به دست نیازمندان واقعی برسد.
به گزارش ایرنا، طرح جمع آوری دستفروشان طی ماه های اخیر در ارومیه اجرایی شده که این امر بازار شب عید را نیز تحت تاثیر قرار داده است.
بازار شب عید از نیمه اسفندماه با شور بسیار زیاد در ارومیه نظیر شهرهای دیگر برپا می شود.
8137/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.