شهردار ارومیه گفت: احداث کمربندی دوم ارومیه گره از مشکلات ترافیکی شهر باز خواهد کرد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی محمد حضرت پور در برنامه زنده رادیویی شهریمیز صدای مرکز آذربایجان غربی  افزود: کمربندی دوم ارومیه و پلهای آن باید تا سال 1405 به طور کامل تمام شود و پلهای آن و به ویژه پل کابلی طراحی و پیش بینی شده این کمربندی به نمادی از ارومیه تبدیل خواهد شد.

حضرت پور تأکید کرد: کمربندی دوم گره از مشکلات ترافیکی شهر باز خواهد کرد و شهرکهای اطراف ارومیه را پشتیبانی خواهد کرد تا ترافیک این شهرکها به رینگ میانی و هسته مرکزی شهر منتقل نشود.

وی به بحث تکدی گری و ورود تکدیان غیربومی از استانها به ارومیه تصریح کرد: در بحث تکدی گری ما ظرفیت آن را نداریم که تمامی آنها را دستگیر و در کمپ ها مستقر کنیم و باید مردم از کمک به تکدی گران خودداری کنند تا آنها بساطشان را از سطح شهر جمع کنند و شهروندان اگر صدقه ای و یا کمکی هم می خواهید بکنند باید آن را به نیازمندان واقعی بدهند.

وی ضمن اشاره به بحث جلوگیری از سد معبر و مقوله دستفروشان نیز یادآور شد: دستفروشان که می خواهند در ایام قبل عید در هسته مرکزی و خیابانهای اصلی و پرتردد شهر فعالیت داشته باشند، می توانند با مراجعه به سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری ارومیه واقع در خیابان شیخ شلتوت- میدان میوه و تره بار مجوز فعالیت در یکی از پارکینگ های در نظر گرفته شده در خیابانهای اصلی شهر را اخذ کنند.

حضرت پور گفت: در برنامه پنجم و ششم توسعه مکلف به ایجاد کمربندی سبز هستیم و برابر مصوبات شورای اسلامی شهر در 7 سال گذشته 200 هکتار از باغات و اراضی اطراف شهر را برای حفظ کاربری شان و جلوگیری از تفکیک های غیرمجاز خریداری کرده ایم.

شهردار ارومیه با تبریک هفته درختکاری و ضرورت حراست از فضای سبز و درختان سطح شهر گفت: درختان ریه های تنفسی شهر هستند و همه باید به نهضت درختکاری بپیوندیم و ضروری است قطع درختان در افکار عمومی به گناهی عظیم تبدیل شود که در حقیقت اینچنین نیز است.

حضرت پور ادامه داد: قطع کنندگان درختان سطح شهر، سلامتی شهروندان را به خطر می اندازند و شهرداری ارومیه آمادگی کامل دارد تا اگر احدی از شهروندان به هر دلیلی حوصله و یا توان نگهداری از درختانی را که خود کاشته است را ندارد، در مباحث آبیاری و هرس درختان اقدام کند.

حضرت پور با اشاره به ضرورت فرهنگسازی درباره درخت و درختان گفت: بسیار شایسته است شهروندانی که فرزندی به دنیا می آورند، برای هر فرزندشان و به نام آنها درختی کاشته و پرورش دهند.

وی با اشاره به اجرای برنامه های فرهنگی در محلات افزود: شهرداری ارومیه برنامه های ویژه ای در این راستا دارد و از طریق فرهنگسراها نیازمندان محلات را شناسایی کرده ایم.

وی با اشاره به در پیش بودن نوروز و ایام آخر سال ادامه داد: طرح جهادی استقبال از نوروز با قدرت ادامه دارد و در چهل سالگی انقلاب اسلامی به این مقوله متفاوت نگاه کرده ایم و در تمامی مناطق و سازمانها اقدامات اساسی و بنیادین را پیگیری می کنیم.

حضرت پور ضمن تأکید بر حفظ و احیا آداب و رسوم منطقه ارومیه اظهار کرد: ما مکلف به احیا آداب و رسوم اصیل آذربایجان هستیم و باید فرهنگ اصیل آذربایجان غربی را نشر و گسترش دهیم چرا که برخی بدعت ها مانند ترقه بازی و ساخت و انفجار انواع بمب های دستی جایگاهی در فرهنگ غنی مان ندارد و ما باگسترش مباحث فرهنگی می توانیم مقابل اینگونه اقدامات نیز بایستیم.

وی یادآور شد: برنامه های فولکلوریک و سنتی پیش بینی کرده ایم برای چهارشنبه آخر سال و عید نوروز و با قدرت آن را اجرایی خواهیم کرد که حضور تکمچی ها و عاشیقها در محلات مختلف و خواندن اشعار استقبال از نوروز یکی از آنهاست.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.