کاوه بابان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این فستیوال با حضور سوارکاران سراسر کشور از چهار تا 9 اسفند سال جاری در پیست سوارکاری مجموعه ورزشی 12 هزار نفری آزادی تهران در حال برگزاری است.
وی بیان کرد: در این فستیوال اسب‌های اصیل ایرانی از نژادهای مختلف به نمایش گذاشته شدند و مهمترین گردهمایی اسبداران و اسب‌ سواران کشور محسوب می شود.
وی ادامه داد: اردیبهشت امسال بر اساس رتبه بندی اعلام شده از سوی فدراسیون کشوری، رادین شادمان با 27 امتیاز در رتبه چهارم رنکینگ کشوری این رشته قرار گرفت و به تیم ملی راه یافت.
رییس هیات سوارکاری آذربایجان غربی گفت: شادمان، مقام نایب قهرمانی بخش پرش با اسب رقابت های جام فجر کشوری را با اسب /تورنادو/ از آن خود کرد و با حضور در سه رقابت از سری مسابقات رنکینگ فدراسیون توانست به رنگینگ چهارم ایران دست پیدا کند.
بابان افزود: سوارکارانی که بر اساس اعلام فدراسیون جزو چهار رنکینگ برتر کشوری هستند، سهمیه حضور در تیم ملی را کسب می کنند و این برترین امتیاز برای ورزشکاران به شمار می رود.
به گزارش ایرنا 15 باشگاه سوارکاری در آذربایجان غربی فعالیت می کند و 500 ورزشکار زن و مرد همراه 10 داور و مربی در رده های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در این باشگاه ها مشغول به فعالیت هستند.
آذربایجان غربی طرفداران زیادی در رشته اسب سواری دارد ولی نبود پیست استقامت یکی از مهمترین مشکلات استان به شمار می‌رود.
اسب سواری یکی از رشته هایی است که یادگیری آن در کنار شنا و تیراندازی در دین مبین اسلام تاکید شده است.
7156/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.