رئیس هیئت والیبال آذربایجان غربی گفت: نخستین آکادمی والیبال ایران تا پایان سال جاری در ارومیه افتتاح می شود.

کریم فروزان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی افزود: پروژه مذکور در مراحل پایانی احداث قرار دارد و در صورت تامین اعتبار تا پایان سال جاری در ارومیه به بهره برداری خواهد رسید.

فروزان با اشاره به اینکه تاکنون 3 میلیارد تومان برای ساخت این پروژه صرف شده است تصریح کرد: این آکادمی نخستین آکادمی رسمی کشور است که با هدف کشف استعداد های والیبال استان در حال ساخت است.

رئیس هیئت والیبال آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ارومیه پایتخت والیبال کشور است و بیشتر جوانان شهر علاقه زیادی به این ورزش دارند خاطر نشان کرد: تاسیس این آکادمی نقش بسیاری در تربیت و کشف استعداد های برتر والیبال استان به ویژه ارومیه  و شناساندن آنها به تیم های برتر کشور خواهد داشت.

وی ادامه داد: به دلیل تجلیل از قهرمان بنام والیبال ارومیه این آکادمی به نام یدالله کارگر پیشه نام گذاری می شود.

به گزارش ایسنا؛ بازیکن سابق تیم ملی والیبال ایران و مربی والیبال اهل ایران است. وی والیبال را از سن ۱۶ سالگی آغاز کرد و در ابتدا به عضویت تیم شاهین رضائیه در آمد و در همان اولین سال حضور بهمراه همین تیم قهرمان مسابقات باشگاهی رضائیه گشت. کارگرپیشه در سال ۱۳۴۶ به عضویت تیم ملی ایران در آمد و در ۱۲ سال در زمره بهترین‌های ایران صاحب جرسی تیم ملی بود. وی چهار سال نیز به عنوان کاپیتان تیم ملی در تیم حضور داشت. وی در سال ۱۳۵۸ از تیم ملی کناره گرفت و بعدها وارد عرصه مربیگری شد. یدالله کارگر پیشه با توجه به دوران بازیگری اش٦٤بازی ملی دارد.

یدالله کارگر پیشه یکی از وفادارترین بازیکنان والیبال اورمیه هست زیرا که تمام دوران بازیگری و مربیگری خویش را در زادگاهش گذراند و با همه ی کاستی ها ساخت. در واقع یدالله کارگر پیشه را میتوان مظهر ورزش اورمیه شناخت.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.