معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: برگزاری همایش حقوق شهروندی، آذربایجان غربی را بعنوان قطب علمی حقوق شهروندی در کشور مطرح کرده است.
 علی مصطفوی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری همایش حقوق شهروندی در استان افزود: تلاش نهادهایی همچون جهاد دانشگاهی استان برای برگزاری چنین همایش هایی سرآغاز خوبی برای پیگیری نگاه بومی و منطقه ای به حقوق شهروندی می باشد که این امر در تقویت نگاهی تماماَ استانی به حقوق شهروندی موثر خواهد بود.
مصطفوی تاکید کرد: جهاد دانشگاهی استان با برگزاری 3 دوره موفق همایش حقوق شهروندی در استان علاوه بر اعتبار بخشی علمی به استان ، آذربایجان غربی را به عنوان قطب علمی حقوق شهروندی در کشور مطرح کرده است.
وی با بیان اینکه حضور هرساله اساتید برجسته حقوقی کشور بواسطه این همایش زمینه ساز تبادل علمی بین اساتید شده است ادامه داد: بدون شک برگزاری همایش اینچنینی در عرصه عمل نیز به ترویج و توسعه ی گفتمان حقوق شهروندی در جامعه منجر خواهد شد برهمین اساس همه تلاشگران و کوشندگان این راه را باید قدر دید و بر صدر نشاند.
معاون سیاسی امنیت و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه حقوق شهروندی بستر تعالی اخلاقی ، انسانی و جمعی را در اجتماع محقق می نماید که جزو کلید واژه اصلی پیشرفت و توسعه تمامی حوزه های یک جامعه قلمداد می شود یادآور شد:  با عنایت به اینکه حقوق شهروندی به عنوان کلید واژه های جدید در جامعه مطرح شده است و از اصول و مبانی اصلی دین مبین اسلام می باشد پس همه ما در قبال ان مسئولیت اجتماعی داریم.
مصطفوی با تاکید براینکه برگزاری این چنین همایش هایی نمونه ای از اطلاع رسانی و ارتقای فکری جامعه در راستای نهادینه شدن کرامت انسانی مهم است تصریح کرد: آشنایی مردم با حقوق شهروندی لازم و مهم است که آشنایی و اطلاع رسانی برای آگاهی از حقوق شهروندی فقط به عهده دولت نیست که همه مردم در قبال آن مسئولیم.
وی اظهار کرد: حقوق شهروندی باید به عنوان یک چالش و مطالبه جدی در جامعه کنونی مطرح گردد و آن وظیفه همه احاد جامعه اعم از دستگاههای اجرایی و مسئولین  است که برگزاری چنین همایش هایی می تواند در این راستا بسیار تاثیر گذار باشد.
به گزارش ایسنا؛ اختتامیه چهارمین دوره همایش ملی تبیین حقوق شهروندی 8 اسفند سالجاری از ساعت 8 صبح در مجتمع پژوهشی و فناوری جهاد دانشگاهی واقع در کیلومتر 3 جاده سلماس با حضور با حضور پروفسور هاشمی و الماسی از اساتید برجسته حقوق کشور و پدر علم حقوق عمومی کشور و پژوهشگران و اساتید و دانشجویان دانشگاههای کشور برگزار خواهد شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.