به گزارش ایرنا علی باقرزاده روز دوشنبه در سومین شورای پشتیبانی سوادآموزی آذربایجان غربی افزود: جذب دوباره افرادی که ترک تحصیل کرده اند یا به نوعی از تحصیل محروم شده اند، بسیار دشوار است اما با این وجود از همه دستگاه هایی که بتوانند جامعه هدف را تامین کنند، حمایت شده و آموزشیاران و محتوای آموزشی و تمام هزینه های سوادآموزی آنان تامین می شود.
وی با بیان اینکه تعریف ساز و کارهایی منعطف و متناسب با نیازهای شغلی سوادآموزان و طراحی آنها ضروری است، ادامه داد: رویکرد فعالیت در حوزه سواد آموزی از تمرکز صرف بر خواندن و نوشتن به سمت مهارت های زندگی و اجتماعی و یادگیری حقوق و تکالیف شهروندی سوق داده شده است.
وی بیان کرد: اگر شهروندان آموزش و توانمندی لازم را نداشته باشند، حرکت سازمان به سمت هدف ها دچار اختلال می شود زیرا تمامی ابعاد و بخش های جامعه اعم از اقتصاد، فرهنگ، امنیت و رفتارهای عمومی با مردم شکل می گیرد و چاره این کار نیز فقط آموزش است.
باقرزاده با اشاره به اینکه در آذربایجان غربی درصد باسوادی در گروه سنی 10 تا 29 سال 96.5 درصد است، اضافه کرد: رشد باسوادی در کشور به طور میانگین 1.1 درصد و در این استان 3.2 است و قابل افزایش به چهار درصد نیز می باشد.
معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: در گروه هدف سوادآموزی که 10 تا 49 سال می باشد نیز این استان دارای 91.5 درصد باسواد است و 9 درصد بیسوادان نیز در این زمینه خوداظهاری داشته اند.
وی بیان کرد: در بخش اعتبارات سواد آموزی تصمیم بر تخصیص اعتبارات ویژه به آذربایجان غربی است تا در یک مدت زمانی کوتاه سواد آموزی در استان پیشرفت کند.
به گزارش ایرنا و براساس آمار سال 1395، 2 میلیون و 690 هزار نفر از جمعیت ایران بیسواد هستند و یک سوم از این تعداد را افراد آموزش ناپذیر تشکیل می دهند.
7125 /3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.