به گزارش ایرنا هادی مقیمی روز پنجشنبه در جمع دانش آموزان دخترانه دبیرستان علی بن ابیطالب(ع) اردکان با بیان اینکه مدرسه مهم‌ترین مکان برای یادگیری مهارت‌های زندگی و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی است، اظهار کرد: امروزه تغییر و تحول یکی از مهم‌ترین چالش‌های آموزش‌ و پرورش محسوب می‌شود.
رئیس شورای سلامت شهرستان اردکان با اظهار تأسف از افزایش فاصله ارتباطی نوجوانان و جوانان با خانواده در سال‌های اخیر تصریح کرد: باید با برگزاری برنامه‌ها و کلاس‌های آموزشی برای والدین و دانش‌آموزان به این موضوع رسیدگی کنیم.
مقیمی ادامه داد: مسئله شادابی و نشاط که از مؤلفه‌های مهم بخش پرورش است، باید با آشناسازی دانش‌آموزان با سبک زندگی اسلامی - ایرانی مورد توجه بیش‌تر قرار گیرد.
وی گفت: درنظام آموزشی ما صرفا نباید به مسایل آموزشی پرداخت بلکه به مباحث مختلفی نظیر آموزش حقوق شهروندی ، کارهای فرهنگی ، اجتماعی ، درحوزه سلامت نیز آموزش بهداشت و سلامت به طور ویژه پرداخته شود .
فرماندار اردکان افزود: عوارض عدم خودمراقبتی در حوزه سلامت و سوء تغذیه در دوران کهنسالی نمود پیدا می کند و هزینه سنگینی به خانواده تحمیل و باعث می شود جامعه سال ها درگیر بیماری های مختلف باشد و مردم از زندگی لذت نبرند .
مقیمی در ادامه با اشاره به هفته ملی دیابت یادآور شد: دیابت بیماری است که هنوز واکسنی برایش کشف نشده و نه می توان درمان قطعی برایش نمود .
وی اظهار داشت: قطعا پیشگیری بهتر از درمان است و کسی که مبتلا شد مطمئنا روش هایی نظیر انجام ورزش ، رعایت رژیم غذایی و... باید در برنامه زندگی داشته باشد تا عوارض ناشی از بیماری دیابت به حداقل ممکن کاهش پیدا کند .
مقیمی به برگزاری المپیادهای ورزشی درون‌ مدرسه‌ای نیز اشاره کرد و گفت: این برنامه‌ها گامی موثر برای توسعه ورزش همگانی و نشاط اجتماعی است.
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.