به گزارش ایرنا، ایرج شجاعی روز یکشنبه در کارگروه سلامت و امنیت غذایی مهاباد اظهار داشت: انتقال زباله های شهری مهاباد به سایت «سیدآباد» و دفن غیراصولی آن می تواند در آینده مشکلاتی برای ساکنان این مناطق ایجاد کند.
وی با اشاره به ارائه 2 طرح مطالعاتی در مورد ساماندهی پسماندهای این شهر افزود: در طرح نخست برنامه ریزی ها برای ایجاد یک سایت مشترک با شهر میاندوآب انجام شده و در صورتی که این امر محقق شود می تواند ضمن استفاده از اعتبارات ملی، راه اندازی کارخانه بازیافت زباله شهری نیز توجیه اقتصادی بیشتری داشته باشد.
وی اضافه کرد: علاوه بر آن، طرح مطالعاتی دیگری نیز برای حل مشکل پسماندها در دست اقدام است که در آن اجرای این طرح توسط شهرداری مهاباد صورت می گیرد.
فرماندار مهاباد گفت: هر کدام از این طرح ها زودتر به نتیجه برسد و شرایط بهتری برای مهاباد داشته باشد، باید مورد استفاده مسوولان قرار گیرد.
شجاعی با اشاره به وضعیت مبلمان شهری مهاباد نیز اظهار داشت: مردم مهاباد در زمینه مبلمان شهری، خوش ذوق هستند به طوری که این شهر به یکی از شهرهای زیبای آذربایجان غربی تبدیل شده است.
وی یادآور شد: مردم مهاباد توجه خاصی به امنیت غذایی خود می کنند و همچنان که این شهر دارای مبلمان زیبایی است، در بین مردم تغذیه و سلامت و امنیت غذایی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد نیز با اشاره به تشکیل 238 هزار پرونده الکترونیک سلامت در این شهرستان گفت: هم اکنون 98 درصد ساکنان مناطق شهری و تمامی روستاییان این شهرستان دارای پرونده الکترونیک سلامت هستند.
سامرند مرزنگ افزود: در قالب پرونده الکترونیک سلامت، اطلاعات خانوارها در سامانه سیب ثبت شده است که نقش مهمی در مدیریت و پیگیری بهتر و دقیق تر ارتقای سلامت مردم خواهد داشت.
وی در خصوص بی خطر سازی پسماندهای مراکز درمانی بخش خصوصی نیز گفت: طبق قراردادی که با یکی از شرکت های معتبر در این زمینه بسته شده، به زودی پسماندهای این مراکز نیز مانند زباله های بیمارستانی بی خطر سازی شده و به سایت زباله شهری منتقل می شود.
مرزنگ گفت: با توجه به زیان های ناشی از تهیه کباب با استفاده زغال باید دستورالعملی در خصوص استفاده کبابی ها از منقل های گازی به جای منقل زغالی تهیه شود و تمام غذاخوری ها از این منقل ها استفاده کنند.
وی در خصوص اجرای طرح سلامت نوروزی نیز گفت: این طرح همزمان با سراسر کشور از 20 اسفند امسال شروع و تا 15 فروردین سال آینده با مشارکت چهار اکیپ تداوم خواهد داشت.
به گزارش ایرنا بحث آب شرب شهری و روستایی، زباله روستایی، نظارت های دامپزشکی بر فراورده های خام دامی و جمع آوری سگ های بلاصاحب در مناطق شهری از دیگر مباحث مطرح شده در این کارگروه بود.
روزانه بیش از 160 تن زباله در مهاباد تولید می شود که این مقدار زباله شهری پس از جمع آوری با استفاده از 26 دستگاه سبک و سنگین به سایت سیدآباد در پنج کیلومتری شرق مهاباد انتقال، انباشت و سپس دفع می شود.
3020/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.