به گزارش ایرنا رسول مقابلی روز شنبه در جلسه کمیته مدیریت عملکرد، سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم افزود: توسعه نهادهای مدنی و رسانه ها به منظور مشارکت موثر در پیشگیری و مبارزه با فساد از اقدامات اساسی و تکلیفی همه دستگاه های اجرایی است.
وی اظهار داشت: تقویت و توسعه نهادهای مدنی و رسانه ها در نظارت سازمان یافته مردمی برای اصلاحات نظام اداری در پیشگیری و مبارزه با فساد ضروری است.
وی ادامه داد: سلامت اداری نقطه مقابل فساد اداری است و با شناسایی نقاط آسیب پذیر و گلوگاه های فساد و اصلاح رویه های مورد عمل و فرآیندها می توان تا حد زیادی از بروز فساد اداری پیشگیری کرد.
مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری آذربایجان غربی گفت: نظارت موثر و مراقبت در حین انجام کار از مراحل اولیه و لازم اقدامات پیشگیرانه و عملیاتی برای ارتقای سلامت اداری است.
مقابلی افزود: بیشتر دستگاه های اجرایی آذربایجان غربی مورد بازدید سرزده و موردی بازرسان استانداری قرار گرفته و نقاط ضعف و قوت دستگاه ها احصا و برای اقدامات اصلاحی به دستگاهها ابلاغ شده است.
به گزارش ایرنا، در این جلسه برخی از مدیران و کارشناسان حاضر در جلسه گزارشی از نتایج اقدامات اصلاحی خود در ارتقای سلامت اداری دستگاه های خود ارائه کردند.
بررسی نقاط آسیب پذیر بخشداری ها، دهیاریها و شوراهای استان و آرای هیئت رسیدگی به تخلفات اداری و استقرار میزخدمت و همچنین شاخصهای ارزیابی عملکرد فرمانداری ها از موارد مورد بحث در این جلسه بود.
8137/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.