به گزارش ایرنا، ایرج شجاعی روز چهارشنبه در جلسه خدمات سفر نوروزی این شهرستان افزود: این کمیته ها شامل خدمات حمل و نقل ترافیک، خدمات امداد و نجات، خدمات انتظامی و امنیتی، امور شهری و دهیاری ها، برنامه ریزی و آمار، خدمات اسکان و رفاه، نظارت و تنظیم بازار، ارزیابی عملکرد و شکایات، خدمات بهداشتی و سلامت و اطلاع رسانی است.
وی همچنین با تشریح وظایف کمیته های 10 گانه ستاد خدمات سفر این شهرستان اظهار داشت: تمام دستگاه های اجرایی و خدمات رسان، ضمن آماده باش کامل نسبت به معرفی کشیک های اداری برای خدمات رسانی به مسافران در انجام خدمات با یکدیگر همکاری می کنند.
وی ادامه داد: با نزدیک شدن به ایام نوروز فرصت بسیار مطلوبی برای معرفی جاذبه های گردشگری، صنایع دستی، محصولات بومی و محلی این شهرستان فراهم شده است که می ‌توان از این ظرفیت بیشترین بهره‌ برداری را برای رونق تولید و فروش محصولات داشت.
فرماندار مهاباد با بیان اینکه مهاباد جزو امن ترین شهرهای کشور به شمار می رود، اظهار داشت: سال گذشته نیز در ایام تعطیلات نوروزی با امنیت ایجاد شده در بوستان ها، داخل و اطراف شهر برای گردشگران، گزارشی مبنی بر بروز مشکلی برای آنان دریافت نشد.
شجاعی همچنین از شرکت های بیمه ای خواست در ایام نوروز یک کارشناس برای ارایه خدمات به تصادف های احتمالی و صرفه جویی در وقت به صورت کشیک معرفی کنند.
کامبیز شاوله رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان مهاباد نیز در این جلسه گفت: از 28 اسفند تا 12 فروردین، 157 کلاس در قالب 15 مدرسه، 26 اتاق و 126 تخت برای اسکان مسافران نوروزی آماده و در اختیار آنان قرار می گیرد.
رییس هلال احمر مهاباد نیز در این جلسه گفت: این اداره به مدت 20 روز از 25 اسفند تا 15 فروردین طرح امداد و نجات و راهنمایی مسافران نوروزی در ورودی شهر را اجرا می کند.
منصور صداقت با بیان اینکه 60 نفر امدادگر و داوطلب آموزش دیده آماده خدمات رسانی به مسافران ایام تعطیلات هستند، اضافه کرد: امسال پنج پایگاه راهنمای مسافران نوروزی در ورودی های شهر و سه پایگاه امداد و نجات نیز در محورهای کله گاوی، سه راهی دارلک و داخل شهر مستقر می شوند.
در ادامه این جلسه، مسوولان کمیته های حمل و نقل، امنیتی و ترافیک، اسکان، بهداشت، شهرداری ها و آموزش پرورش مطالبی در مورد فعالیت های خود بیان کردند.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی رتبه نهم گردشگری در بین استان های کشور را دارد و در این میان شهر مهاباد نیز یکی از اصلی ترین مناطق پر بازدید این استان برای گردشگران به شمار می رود.
مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
9903/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.