به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام عبدالاحد بابایی روز سه شنبه در جریان بازدید معاون فرماندار خلخال از این پروژه افزود:
عملیات اجرایی بزرگترین پایگاه امداد جاده ای جمعیت هلال احمر استان اردبیل در خلخال از سال 95 آغاز و تاکنون 10 میلیارد ریال از منابع اعتباری تملک دارایی های استان اردبیل و منابع داخلی سازمان جمعیت هلال احمر برای آن هزینه شده است.
وی اظهار داشت: ساختمان پایگاه امداد و نجات جاده ای گردنه الماس با پیش بینی مقاومت سازه در مقابل وزش بادهایی با سرعت بیش از 200 کیلومتر در ساعت و در ارتفاع 2 هزار و 300 متر از دریاهای آزاد طراحی و ساخته می شود.
او گفت: این پایگاه دارای امکانات اسکان اضطراری مسافران گرفتار شده در میان برف و یخ جاده خلخال به اسالم ، استراحت گاه امدادگران و نجاتگران ، پارکینگ خودروها و سایر امکانات مورد نیاز مسافران عبوری می باشد.
وی افزود: 19 امدادگر و نجاتگر جمعیت هلال احمر خلخال در پایگاه قدیمی گردنه الماس که بخشی از ساختمان راهدارخانه راهداری و حمل و نقل جاده ای این شهرستان است، مستقر هستند.
بابایی گفت: از زمان شروع بارش های برف در پاییز امسال امدادگران این پایگاه به سرنشینان 75 خودروی عبوری از این جاده امداد رسانی کرده و مصدومان 12 مورد حادثه رانندگی را با استفاده از 2 دستگاه آمبولانس مستقر در پایگاه به بیمارستان خلخال منتقل کرده اند.
رضوان صادقی ، معاون فرماندار خلخال نیز در این بازدید برای اجرای طرح گازرسانی و تامین آب شرب پایگاه در حال احداث جمعیت هلال احمر در گردنه الماس قول مساعد داد.
وی گفت: با توجه به اهمیت فعالیت این پایگاه برای پوشش 2 جاده ارتباطی خلخال به اسالم و خلخال به پونل این پروژه از طرح های شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان بوده و برای تکمیل و تجهیز آن تلاش خواهد شد.
جاده ارتباطی خلخال به اسالم به طول 71 کیلومتر از زیباترین جاده های کشور است که همه ساله هزاران نفر با استفاده از این راه وارد استان اردبیل شده و از جاذبه های طبیعی ، تاریخی و گردشگری آن دیدن می کنند.
در حال حاضر 25 کیلومتر از این راه از جمله گردنه معروف الماس در حوزه استحفاظی خلخال واقع شده و در فصول سرد سال بویژه روزهای برفی و کولاک همواره مشکلاتی را در زمان عبور مسافران ایجاد می کند.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.