محمدباقر محمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه باید به اندازه 2 درصد جمعیت هر منطقه، انبار تجهیزات امدادی وجود داشته باشد، اظهار داشت: کردستان از نظر مساحت زیرساخت این انبارها تا حدودی نزدیک به استاندارد است.
وی به نبود انبار وسایل امداد و نجات هلال احمر در شهرستان دهگلان اشاره کرد و افزود: مابقی شهرستان ها از این انبارها برخوردار بوده و دارای تیم های آماده عملیات هستند.
سرپرست جمعیت هلال احمر کردستان همچنین از برگزاری مانور لحظه صفر (بدون اعلام قبلی) شامگاه چهارشنبه در سنندج خبر داد و یادآور شد: این مانور با هدف حفظ و ارزیابی آمادگی نیروهای امداد و نجات در ستاد این جمعیت برگزار شد.
محمدی اضافه کرد: با توجه به اینکه یکی از وظایف عمده هلال احمر، امداد رسانی در سوانح و حوادث است این مانور بدون اطلاع رسانی قبلی انجام شد که در نهایت بیش از 95 درصد نیروهای امدادی در کمتر از 45 دقیقه خود را به محل مورد نظر رساندند.
وی با اشاره به اینکه در همه شهرستان ها تیم های واکنش سریع داریم که به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات هستند، گفت: در مرکز کنترل فرماندهی که در سنندج واقع است، گزارش تمام حوادث و سوانح رصد شده و هر زمان با 112 تماس گرفته شود، نزدیکترین تیم به محل اعزام می شود.
جمعیت هلال احمر استان کردستان دارای 11 پایگاه امداد جاده ای، 100 تیم امدادی، چهار هزار داوطلب فعال و بیش از 40 هزار داوطلب آموزش دیده و آماده همکاری در شرایط سخت و بحرانی است.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.