مهران حسنی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: امسال با آماده سازی 29 واحد اقامتی بوم گردی جدید تعداد مراکز بوم گردی مازندران به 54 اقامتگاه رسیده است.
وی تصریح کرد: با توجه به افزایش اقامتگاه های بوم گردی و جاذبه های متنوع مختلف فرهنگی پیش بینی می شود امسال حدود 15 درصد افزایش حضور گردشگران در این مراکز افزایش یابد.
وی به تعداد مسافران و گردشگرانی که از اقامتگاه های بوم گردی مازندران در سال گذشته اقامت داشتند، اشاره ای نکرد.
حسنی همچنین با افزایش بیش از 10 درصدی امکانات اسکان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت : ستاد اجرای خدمات سفر با 12 کمیته و به ریاست استاندار و دبیری این اداره در مازندران تشکیل شده است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، کمیته های خدمات انتظامی و ترافیک ، حمل و نقل ، امداد و نجات ، کمیته تنظیم بازار ، خدمات بهداشتی سلامت و محیط زیست ، کمیته بودجه و آمار ، اطلاع رسانی، فرهنگی، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات ، کمیته امور شهرداری ها، کمیته امور دهیاری و اسکان و پذیرایی را 12 کمیته ستاد اجرای خدمات سفر مازندران بر شمرد.
حسنی یکی از برنامه های ویژه امسال که در سراسر مازندران برگزار می شود را نوروزگاه اعلام کرد و گفت: برنامه نوروز خوانی در جهت ترویج فرهنگ بومی و با تمرکز بر مراکز جمعیتی و مکانهای تردد گردشگران مازندران اجرا خواهد شد.
وی آماده سازی ترمینال ها و فرودگاهها، تقویت ناوگان حمل و نقل ، تامین روشنایی محورهای مواصلاتی، استقرار پایگاههای سلامت و ایمنی، هماهنگی جهت اسکان های اضطراری، اجرای طرح ترافیک درون شهری و برون شهری را از دیگر برنامه های ستاد اجرایی خدمات سفر استان عنوان کرد.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران افزود: برای ارتقای ارائه خدمات به گردشگران در پائیز امسال 10 دوره آموزشی باحضور 750 نفر در حوزه های نیروی انتظامی، واحدهای اقامتی و پذیرایی و ناوگان حمل ونقل برگزار شد.
وی در نظر گرفتن تدابیر حفاظتی و امنیتی برای پارکها و کمپ ها، برپایی چادرهای نماز در مسیرها و شهرها، آماده سازی مراکز اقامتی و پذیرایی استان، اجرای طرح نظر سنجی از گردشگران و آمار گیری از گردشگران مقیم مازندران، تامین و توزیع میوه و مواد پروتئینی همراه با نظارت، برگزاری طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه ، برپایی نمایشگاه های صنایع دستی و برپایی سفره های هفت سین و مانور سفر در 25 اسفند از سایر اقدامات دیگر این ستاد اعلام کرد.
حسنی گفت: امسال 130 پایگاه انتظامی ، 30 پایگاه امداد و نجات هلال احمر ثابت به همراه 10 پایگاه موقت و هفت سیار، 112 درمانگاه بیمارستانها و مطب، 37 داروخانه شبانه روز و 9 شرکت بیمه ای و 22 راهدارخانه و 15 موزه و نمایشگاه بازارچه های صنایع دستی و 170جایگاه سوخت و38 جایگاه سی آن جی در نوروز به گردشگران استان خدمات ارائه خواهند داد.
از 27 اسفند ماه سال 94 تا سیزدهم فروردین 95 بیش از 11 میلیون نفر شب اقامت گردشگران در مازندران ثبت شد.
خبرنگار: سیدمحمد اکبرموسوی**انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
1899/1295/ 1602/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.