به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران این استانداری در همایش مزبور، گردشگری را به معنای مسافرت از یک مبداء به یک مقصد با هدف سیاحت، زیارت یا تجارت تبیین کرد که مبتنی بر فرآیندهای مبادله فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است.
محمد حسن واحدی گفت: حمایت از نظام اقتصاد محلی، مشارکت اجتماع محلی، کاربردی نمودن آموزش و مشاوره با مردم، اشراف بر اصول بازاریابی، برنامه ریزی برای استفاده از ماهیت پایدار گونه منابع از اصول گردشگری پایدار قلمداد می شود.
وی گردشگری را در برگیرنده مقوله رفاه و فرهنگ عام برشمرد و افزود: رفع نواقص موجود در صنعت حمل و نقل، بازاریابی و تبلیغات، معافیت های مالیاتی، ایجاد شبکه های یکپارچه در خدمات پایانه ها ما را در رفع موانع گردشگری یاری خواهد کرد.
وی اظهار کرد: می توانیم با تقویت استانداردها و ضوابط، پرورش نیروی انسانی ماهر و متخصص، فراهم ساختن زمینه تمایل بخش خصوصی به سرمایه گذاری و توسعه خدمات تور گردانی، تبلیغات سوء دشمنان را خنثی و مشهد را به عنوان یکی از قطب های گردشگری در عرصه ملی و بین المللی با اولویت زیارت مطرح نمائیم.
واحدی با استناد به آیات قرآن کریم گفت: علاقه مندی به کمال، تفریح و تفرج، کسب روزی حلال، رفع نیاز، تقویت حس پرستش خالق از جمله برکات سفر و گردشگری است.
وی همچنین بر شناسایی موانع و چالش های گردشگری تاکید کرد و خواستار تبیین مدل گردشگری آسان و ارسال آن برای استانداری و دیگر دستگاه های مربوطه شد.
7489 / 6053 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.