به گزارش ایرنا محمدرضا محمدی روز سه شنبه در نخستین همایش شهرسبز پایدار در همدان اظهار کرد: همدان با توجه به برخورداری از جاذبه های تاریخی و طبیعی بهترین فرصت را برای توسعه بخش گردشگری فراهم ساخته است.
وی اضافه کرد: امروزه برای مهار ریزگردها، کاهش آلاینده های بخش صنعت و سایر آلودگی ها می تواند با تقویت بخش گردشگری، فضای مطلوب را در راستای حفاظت محیط زیست ایجاد کرد.
محمدی در ادامه با اشاره به دغدغه های مدیریت شهری همدان در مشکلات زیست محیطی گفت: هم اکنون تخریب ساختمان ها با کمتر از 15 سال را شاهد هستیم که منجر به از دست رفتن مصالح و انباشته شدن حجم انبوه نخاله ها و پسماندهای ساختمانی شده است.
وی با اشاره به اینکه امروزه فروچاله ها همدان در کشور مطرح است افزود: هم اکنون فروچاله های 80 متری در فاصله کم تا همدان از دیگر تهدیدهای زیست محیطی است که در راستای آن برنامه ریزی هایی صورت گرفته است.
وی افزود: هم چنین 30 درصد کانون های ریزگردها نیز در داخل این استان است که باید قبل از اینکه آسیب در بخش گردشگری ایجاد کند، باید رفع شود.
وی با تاکید بر اینکه بخش گردشگری می تواند جایگزین خوبی برای کشاورزی استان همدان باشد گفت: با توجه به منابع آبی محدود و افت کیفی خاک، می توان با ترویج بخش گردشگری، معیشت جایگزین را برای کشاورزی ایجاد کرد.
وی بیان کرد: همدان 10 درصد بیش از معدل کشوری روستانشین دارد و نیاز است با ترویج بخش گردشگری پایداری روستاها را شاهد باشیم.
وی افزود: یکی از دغدغه های اصلی مدیریت شهری توسعه حاشیه نشینی و مهاجرت به شهرها است که می توان با تقویت کارکرد های شغلی مناسب در روستاها، از مهاجرت ها جلوگیری کرد.
وی فقر صنعتی در سطح استان همدان را فرصت مناسب دانست و گفت: این وضعیت آلودگی ها را کاهش داده و باید از این فرصت، تهدیدهای زیست محیطی را با برنامه ریزی مناسب برطرف کنیم.
نخستین همایش ملی شهر سبز پایدار روز دوشنبه با حضور مسئولان کشوری و استانی به همت شورا و شهرداری همدان به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی آغاز شد و امروز(سه شنبه) به پایان می رسد.
7520/2087
خبرنگار: میثم ناصرنژاد** انتشار دهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.