علی بهنیا در گفت و گو با ایرنا افزود: در ایام نوروز امسال بازدید از جاذبه های تاریخی قروه رشد 16.2 درصدی و بازدید از جاذبه های طبیعی این شهرستان افزایش 2.3 درصدی و بازدید از جاذبه های دست ساز نیز از رشد 6.3 درصد برخوردار بوده است.
به گفته وی در مجموع بازدید از جاذبه های تاریخی و گردشگری شهرستان قروه 3.7 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.
بهنیا اظهار کرد: در سال جاری مسافران نوروزی 82 درصد از خدمات انتظامی، امنیتی و ترافیکی شهرستان قروه راضی بودند.
وی گفت: بر اساس نظرسنجی که با توزیع 250 برگه و مصاحبه حضوری با 40 از گردشگران بررسی شده بود، مسافران ورودی شهرستان قروه در سال جاری از خدمات اطلاع رسانی و تبلیغات 76 درصد و کیفیت خدمات اسکان و رفاه 73 درصد رضایت داشتند.
به گفته رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان قروه میزان رضایتمندی مسافران از خدمات امداد نجات 70 درصد و از وضعیت اماکن تفریحی و رسیدگی به شکایات 52 درصد، از خدمات شهری 51 درصد، از خدمات حمل و نقل 50 درصد و از نظارت و تنظیم بازار 48 درصد است.
وی کمیته های تخصصی ستادهای اجرایی را شامل 10 کمیته مرکب از کمیته های حمل و نقل و ترافیک، امداد و نجات، انتظامی و امنیتی، ترافیک شهری، هماهنگی امور شهرداری ها و دهیاری ها و برنامه ریزی و آمار دانست.
وی ادامه داد: اسکان و رفاه، نظارت و تنظیم بازار، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات، خدمات بهداشتی، سلامت و محیط زیست، اطلاع رسانی و تبلیغات، امور فرهنگی و برنامه ریزی از دیگر کمیته ها است.
به گفته بهنیا تعداد 21 هزار نسخه انواع بروشور و نقشه راهنمای گردشگری کردستان در اختیار مسافران و گردشگران قرار گرفت.
وی گفت: در تعطیلات نوروز 2 هتل با ظرفیت 100 نفر، یک باب خانه معلم، چهار مدرسه با ظرفیت 500 نفر و یک کمپ موقت مسافرین با ظرفیت هزار نفر در شهرستان قروه از مسافرین پذیرایی کردند.
بهنیا افزود: ورود مسافران علاوه بر کمک به اقتصاد شهر موجب شکوفایی و رونق شهرستان و همچنین معرفی جاذبه های گردشگری شهرستان به مسافران می شود.
7345/6108
**خبرنگار: سارا صالحی/** انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.