موید محسن‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، از وارد شدن نخستین قطار گردشگری در سال 96 به استان با عنوان « جواهرات ایران و راه ابریشم» خبر داد و اظهار داشت: گردشگرانی از کشورهای اروپایی، آمریکایی و آسیایی در سفر یک روزه به استان فارس از جاذبه‌های دیدنی و تاریخی استان بازدید می‌کنند. 

وی با بیان اینکه این گردشگران صبح امروز از طریق ایستگاه سعادت شهر فردا وارد استان فارس شدند، گفت: بازدید از تخت جمشید، آرامگاه کوروش و دیگر اماکن تاریخی و مذهبی شیراز و استان فارس از جمله برنامه‌های این قطار گردشگری است. 

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس با بیان اینکه سفرکردن با قطار تنوع خاصی برای گردشگران دارد، افزود: گردشگران در سفر با قطار با مسیرهای گردشگری آشنا می‌شوند و می‌توانند جاذبه‌های مختلف فرهنگی، تاریخی و طبیعی ایران را ببینند.

محسن‌نژاد بیان کرد: سفر با قطار و اقامت در آن نه تنها برای گردشگران متنوع است بلکه تبلیغات گسترده‌ای هم برای معرفی مناطق مختلف ایران، مسیرها و مقاصد ناشناخته سفر به گردشگران محسوب می‌شود. 

وی درباره نام این قطار گفت: قطارهای گردشگری سال گذشته با نام عقاب طلایی بود و از مرز ترکیه وارد می‌شد اما این قطار از مرز سرخس وارد شده و به همین دلیل نام « جواهرات ایران و راه ابریشم» را برگزیده است. 

به گزارش تسنیم تاکنون 17 قطار گردشگری وارد ایران شده و گردشگران با گذر از استان‌های مختلف از اماکن تاریخی و گردشگری بازدید کردند. 

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 606415
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.