به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم روز چهارشنبه در همایش علمداران عاشورایی آذربایجان غربی در ارومیه افزود: استقلال امروز کشور منوط به حاکمیت اسلامی است و این امر خوشایند دشمنان نیست.
وی بیان کرد: تداوم راه پرافتخار انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ضرورت اساسی امروز کشور بوده و ایمان و اعتقاد مردم به آن شجره طیبه انقلاب و حافظ آن است.
وی با اشاره به اینکه باید به صورت مقتدرانه اقدام به دفاع کنیم، ادامه داد: باید با وحدت و همدلی و صمیمیت اتحاد خود را حفظ کنیم که در این صورت پیروزی نهایی از آن ماست.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه روحانیت باید انسجام را در جامعه افزایش دهد، اضافه کرد: وحدتی مورد نیاز کشور است که حول محور ولایت باشد و در این صورت دشمن هیچ کاری نمی تواند بکند.
وی اظهار داشت: روحانیت در جمهوری اسلامی ایران همواره بسیج کننده مردم در عرصه های مختلف بوده و ارزش های اخلاقی و دینی را در جامعه ترویج می کند.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: طی سال های اخیر دشمنان قصد داشته اند با هجمه های مختلف با فرهنگ اسلامی مقابله کنند که با نقش آفرینی روحانیت این توطئه شکست خورده است.
وی افزود: همانطور که روحانیت در دوران دفاع مقدس همگام و همراه مردم و پیشگام صحنه های جهاد در راه خدا بودند، امروزه نیز این قشر باید تبیین دین مبین اسلام و دفاع از آن را در اولویت کاری خود قرار دهند.
وی با اشاره به بیانیه گام دوم صادر شده از سوی مقام معظم رهبری اضافه کرد: این بیانیه با جامعیت کامل مشکل های اساسی را شناسایی و چشم اندازی را برای رسیدن به قله های افتخار برای کشور مشخص می کند.
امام جمعه تبریز ادامه داد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری باید به جوانان فرصت اظهار وجود دهیم زیرا جوانان موتور محرکه کشور در بخش های مختلف هستند.
به گزارش ایرنا در ادامه این مراسم از خانواده های عالمان رزمنده به عنوان علمداران عاشورایی با اهدای لوح تجلیل شد.
علمای اهل تسنن و تشیع آذربایجان غربی در هشت سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی نقش برجسته ای ایفا کرده اند و وجود شهید، جانباز و آزاده از میان علمای استان گواه روشنی براین ادعاست.
انقلاب اسلامی در آستانه 40 سالگی خود قرار گرفته است و بر همین اساس تبیین ابعاد مختلف این انقلاب و بازخوانی مبارزات افراد انقلابی و تاثیرگذار آنان ضروری است.
9918/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.