ناظر گمرکات آذربایجان غربی از کاهش 16 درصدی درآمد گمرکات استان طی سال جاری خبرداد.

برکابیان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با بیان اینکه میزان درآمد گمرکات استان طی 10 ماهه نخست سال جاری 3.019.322 میلیون ریال بوده افزود:درآمد گمرکات استان در مدت مشابه سال گذشته 3.592.552 میلیون ریال بوده در مقایسه ای اجمالی کاهش 16 درصدی را نشان می دهد.

وی ادامه داد: بیشترین میزان درآمد از گمرک بازرگان با 2.272.090میلیون ریال بوده است.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی با بیان اینکه طی 10 ماهه نخست سال جاری 1.388.839 تن کالا از طریق گمرکات استان به کشورهای هدف صادر شده است افزود: ارزش دلاری صادرات انجام شده بیش از 967 میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 131 درصد افزایش داشته است.

برکابیان از رشد 73 درصدی تناژ کالاهای صادراتی از گمرکات استان خبر داد و افزود: میله های آهنی، فولادی، شیرینی جات، هندوانه، سیب، کف پوش و روغنهای سبک بخشی از عمده کالاهای صادراتی به کشورهای عراق، ترکیه، آذربایجان، افغانستان، پاکستان و گرجستان از گمرکات استان در سال جاری است.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی با بیان اینکه بیش از 329 هزار تن کالا با کاهش 27 درصدی از گمرکات استان وارد کشور شده است گفت: ارزش کالاهای وارداتی از طریق مرزهای استان بیش از 418 میلیون دلار بوده که شامل موز، موتور گیربوکس آسانسور،یراق آلات درو پنجره دو جداره، نخ و پارچه از جمله کالاهای وارداتی است.

وی با اشاره به تردد مسافر از گمرکات استان در سال جاری اظهار کرد: طی سال جاری مجموع تردد مسافرین از گمرکات استان بیش از 3 میلیون و 250 هزار نفر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 7 درصد افزایش تردد مسافری را نشان می دهد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.