به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان غربی در این آیین، بر جلب اعتماد عمومی توسط شهرداری ها تاکید کرد و گفت: صداقت و پرهیز از دوباره کاری در طرح ها که سبب ضایع شدن اموال عمومی می شود، جزو مهم ترین امور در اعتمادسازی و جلب مشارکت شهروندان است.
سیف الله مطلبی بیان کرد: از شهرداری ها انتظار داریم که رویکرد عمرانی در شهرها را به رویکرد اجتماعی فرهنگی تغییر دهند زیرا نیازهای شهروندان به سمت هوشمندی خدمات شهری پیش می رود و شهرداری باید در این راستا با نوگرایی عمل کند.
وی در خصوص وضعیت شهر سردشت نیز گفت: از 190 میلیارد ریال بودجه مدیریت این شهر تاکنون 74 میلیارد ریال تحقق پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه سرانه فضای سبز در این شهر، سه متر و 70 سانتیمتر است که حدود 9 متر کمتر از میانگین استانی است، افزود: چنین آماری وضعیت نامطلوبی را در این شهر گزارش می دهد که باید در راستای توسعه آن اقدامات جدی انجام شود.
مدیرکل امور شهری استانداری آذربایجان غربی اضافه کرد: متاسفانه سردشت از نبود ثبات مدیریتی در شهرداری ضرر کرده است که امیدواریم در این دوره وحدت و همدلی اعضای شورای اسلامی شهر منجر به ارتقای جایگاه و اعتماد عمومی شهروندان نسبت به این شهرداری شود.
مطلبی بیان کرد: این شهرستان با دارا بودن چهار شهر سردشت، میرآباد، ربط و نلاس در جایگاه سوم استانی پس از ارومیه و خوی قرار دارد که از نرخ رشد جمعیتی از شرایط مناسبی برخوردار است.
فرماندار سردشت نیز در این مراسم گفت: شهرداری باید با برنامه ریزی های دقیق و مستمر و بهره گیری از معتمدین، روحانیون، نخبگان و رسانه ها در راستای توزیع متناسب امکانات محدود با توجه به نیازهای نامحدود شهر حرکت کند.
اقصی نخشی پور اضافه کرد: سردشت به علت مشکلات زیادی که دارد به بازمهندسی در مدیریت شهری نیاز دارد گرچه در این خصوص تلاش هایی هم صورت گرفته اما کافی نبوده و برخی از این کاستی ها به شرایط توپوگرافی این شهرستان برمی گردد.
وی افزود: فضای خوبی در این شهرستان برای خدمت رسانی حاکم است که مسوولان باید با استفاده از این فرصت در ارتقای عمران شهری و حل مشکلات آن گام بردارند.
به گزارش ایرنا در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از زحمات جلال احمدی شهردار سابق سردشت نیز قدردانی شد.
کامل رسولی /شهردار جدید/ دارای فوق لیسانس مهندسی عمران آب است و سابقه فعالیت در شهرداری و اداره آب و فاضلاب شهر ربط و شهرداری سردشت را در کارنامه خود دارد.
پیش از این به مدت 6 ماه شهرداری سردشت به صورت سرپرستی اداره می شد.
7562/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.