به گزارش ایرنا والیبال دوستان شهر ارومیه امروز چهارشنبه /24 بهمن ماه/ بار دیگر شاهد تقابل تیم های قعرنشین خود خواهند بود و تماشای این دیدار در جهت ارج نهادن به هواداران والیبال ارومیه و تکریم یاران همیشگی تیم‌‌های والیبال این شهر رایگان خواهد بود.
هواداران شهر عشاق والیبال امسال نیز همچون فصل گذشته خاطره های چندان خوشی از رقابت های لیگ برتر ایران ندارند و با مشاهده کسب نتایج ضعیف، اعتراض خود را از حضور نیافتن در سالن مسابقات نشان می دهند.
زیرا تیمی که در آغاز فصل با جذب ستاره های والیبال ایران بسته شده بود به یک باره از سوی اعضای شورای اسلامی شهر با خبر شوک برانگیز انحلال مواجه شد و
بلاخره پس از ماهها کش و قوس حضور تیمی با ترکیب بومی و جوان در کوران مسابقات تصمیم گیری شد تا هدایت آن به «جاوید محسنی نیا» که مقام نایب قهرمانی لیگ دسته کشور و کسب سهمیه لیگ برتر را با خود یدک می کشید، واگذار شود.
رقابت های لیگ برتر برای «محسنی نیا» با شانس و اقبال چندانی همراه نبود و این مربی ارومیه ای در هفته هفتم پس از کسب 6 باخت پیاپی از سوی مدیریت باشگاه شهرداری ارومیه از سمت خود برکنار شد.
«ناصر شهنازی» دومین مربی مد نظر تیم شهرداری ارومیه بود که پس از 13 سال دوری از زادگاهش به این شهر بازگشت؛ شهنازی که پیشتر در سال 1385 در هفته هفتم رقابت های لیگ برتر کشور بنا به دلایلی از هدایت تیم پگاه ارومیه کنار گذاشته شده بود این بار برای دومین بار هدایت تیم بحران زده شهرداری را بر عهده گرفت.
اما حضور این مربی با دانش ارومیه ای که سابقه مربیگری در کنار «خولیو ولاسکو» را نیز دارد، چاره درد تیم شهرداری نشد و ناصر شهنازی در پی کسب نتایج ضعیف (سه باخت و هشت شکست) و برآورد نشدن انتظار هواداران شهر عشاق والیبال از سمت خود استعفا داد تا شوک دیگری بر پیکره این تیم وارد شود.
در ادامه راه و در ایستگاه سوم نوبت به یک مربی پیشکسوت و با سابقه رسید تا هدایت تیمی را قبول کند که از 20 دیدار خود فقط سه پیروزی کسب کرده بود.
«رسول بنایی کیا» که سابقه سرمربیگری تیم ملی والیبال دانش آموزان ایران و کسب مقام نایب قهرمانی و نایب قهرمانی جهان را داشت سومین گزینه باشگاه شهرداری ارومیه در لیگ برتر ایران بود.
بنایی کیا در نخستین گام در دیدار هفته بیستم رقابت های لیگ برتر کشور که با حضور پرشور هواداران ارومیه ای برگزار شد، فاتح دربی آذربایجان مقابل همنام تبریزی شد تا حدودی رضایت هواداران را برآورده کند.
تیم شهرداری ارومیه در ادامه نیز با برد شیرین مقابل شهروند اراک طلسم شکست های خارج از خانه را شکست اما به یک باره ورق برگشت و نوار باخت های این تیم مقابل عقاب نهاجا و فولاد سیرجان ایرانیان از سر گرفته شد.
تیم شهرداری ارومیه در هفته بیست و پنجم رقابت های لیگ برتر کشور میزبان تیم قعرنشین دورنای این شهر که متشکل از بازیکنان نوجوان و زیر 18 سال است به میدان می رود.
این دیدار در حالی پیگیری می شود که هر 2 تیم به ترتیب در رده های یازدهم و سیزدهم جدول قرار گرفته اند و هیچ گونه امیدی برای رسیدن به مرحله پلی آف ندارند.
دیدار رفت 2 تیم که به برتری سه بر 2 شهرداری ارومیه انجامید، با حضور نزدیک به سه هزار تماشاگر مشتاق ارومیه ای برگزار شد در حالی که پیش بینی می شد تعداد هواداران در دربی والیبال این شهر بسیار بیشتر از این آمار باشد.
تقابل اندیشه های ناصر شهنازی و محمد وکیلی بر جذابیت آن دیدار افزوده بود؛ زیباترین و به یادماندنی ترین صحنه آن قرار گرفتن 2 تیم دوشادوش هم برای گرفتن عکس تیمی بود و هواداران نیز فارغ از هر نتیجه ای هر 2 نماینده ارومیه را تا پایان بازی تشویق کردند.
تیم شهرداری ارومیه امسال همچون سال گذشته وضعیت جالبی در لیگ برتر کشور ندارد و امسال نیز شانس حضور در رقابت های پلی آف را از دست داده است.
ویترین والیبال شهر ارومیه با داشتن بیش از 13 بازیکن ملی در ترکیب تیم های مختلف ملی نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان همچنان خالی از جام طلای قهرمانی است و تنها مقام قهرمانی این تیم در سال 1350 در جام کوروش آن زمان کسب شد.
باشگاه شهرداری ارومیه از سال 1390 تیم داری در لیگ برتر والیبال کشور را بر عهده دارد و بهترین مقام کسب شده، جایگاه نایب قهرمانی سال 1394 است که به فینال خونین معروف شد و با شکست مقابل پیکان تهران به دست آمد.
7156/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.