جلیل جباری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حضور فعالان عرصه گردشگری استان در این نمایشگاه که همراه با عرضه بسته های سفر توسط دفاتر مسافرتی است زمینه ای برای ترغیب عموم بازدید کنندگان برای سفر به استان تاریخی آذربایجان غربی است.
وی با بیان اینکه حضور واحدهای بومگردی استان در این نمایشگاه از نقاط قوت و مورد توجه غرفه های آذربایجان غربی است، گفت: رونمایی از کتاب جامع و راهنمای گردشگری سلامت و اجرای برنامه های فرهنگی و هنری از برنامه های اداره کل برای آشنایی بازدید کنندگان با استان است.
جباری اضافه کرد: معرفی جاذبه های آذربایجان غربی در زمینه گردشگری فرهنگی با حضور کارشناسان و علاقمندان به فرهنگ، تاریخ و طبیعت گردی در این نمایشگاه انجام می شود.
وی ادامه داد: جذب گردشگران فرهنگی و طبیعت گردان مهمترین هدف از حضور میراث فرهنگی استان در این نمایشگاه می باشد که در قالب برنامه های مختلف فرهنگی و هنری با معرفی آثار تاریخی این استان در این نمایشگاه انجام می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: بیش از 100 هزار نقشه و بروشور راهنمای گردشگری استان در این نمایشگاه توزیع خواهد شد و کارشناسان گردشگری و مدیران دفاتر مسافرتی با برقراری ارتباط مستقیم با مخاطبان نسبت به معرفی تورهای داخلی اقدام می کنند.
به گزارش ایرنا دوازدهمین نمایشگاه گردشگری ایران روز سه‌شنبه با حضور 12 کشور از جمله ایتالیا، ترکیه، مالزی، آلمان، سنگاپور، تایلند، اندونزی، هند، کامبوج، افغانستان و پاکستان افتتاح شد.
در آیین افتتاح این نمایشگاه علاوه بر علی اصغر مونسان معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، عبدالامیر الحمدانی وزیر فرهنگ و گردشگری عراق، ولی تیموری معاون گردشگری کشور، تعدادی از سفرا و نمایندگان کشورهای مختلف و جمع کثیری از فعالان صنعت گردشگری حضور داشتند.
این نمایشگاه امروز افتتاح شد و تا 26 بهمن در نمایشگاه دائمی تهران ادامه خواهد داشت و 660 شرکت گردشگری ایرانی و خارجی از ساعت 9 تا 17 پذیرای بازدیدکنندگان خواهند بود.
بسته‌های سفر برای استان های کمتر شناخته شده، یکی از محورهای دوازدهمین نمایشگاه بین المللی تهران و صنایع وابسته تهران است که در این رابطه یک‌صد برنامه جانبی در حاشیه این نمایشگاه به اجرا در می آید.
همزمان با برگزاری این نمایشگاه، شبکه شما نیز با روزی 3.5 ساعت پخش تخصصی برنامه‌های متنوع گردشگری، به صورت رسمی به عنوان شبکه تلویزیونی گردشگری ایران آغاز به کار می کند
7125/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.