جلیل جباری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون 30 تقاضا برای ایجاد هتل، مُتل و مجتمع های گردشگری به این سازمان ارائه شده و 100 مجوز سرمایه گذاری در بخش گردشگری صادر شده است.
وی با اشاره به اینکه توسعه گردشگری روستایی و ایجاد اقامتگاه های بوم گردی یکی از برنامه های مهم سازمان میراث فرهنگی در استان است، گفت: از مجموع 100 مجوز صادر شده برای سرمایه گذاری در استان 15 مورد به بهره برداری رسیده و بقیه در مرحله استعلام است.
جباری بیان کرد: با هدف حمایت از سرمایه گذاران بخش گردشگری تسهیلاتی به میزان 250 میلیارد ریال جذب کرده و سعی می شود تا سرمایه گذاران این بخش بتوانند از تسهیلات جذب شده بهره مند شوند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی افزود: در حوزه سرمایه گذاری در بخش تاسیسات و مجتمع های اقامتی تعداد 50 طرح در سطح استان وجود دارد که حجم سرمایه گذاری این طرح ها مبلغی معادل پنج هزار میلیارد ریال است.
جباری ادامه داد: در صورت اجرای این طرح ها برای 200 نفر فرصت شغلی ایجاد شده و تعداد 1000 تخت به مجموع تخت های اقامتی اضافه می شود.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای ظرفیت های خاصی در بخش گردشگری است، هم مرزی با سه کشور خارجی موجب شده تا در سال جاری گردشگران بسیاری راهی استان شوند.
7125/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.