قاسم امینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مواد غذایی شامل فرآوردهای پروتیینی، انواع آبمیوه، سوسیس و کالباس، آبلیمو، چیپس و کیک و سایر مواد خوراکی است که به علت تقلبی بودن، رعایت نکردن شرایط نگهداری، سپری شدن تاریخ مصرف و نداشتن مجوزهای بهداشتی توقیف شده است.
وی ادامه داد: این مواد در یکی از انبارهای مواد غذایی یکی از فروشگاه های سطح مهاباد کشف شده که با حضور نماینده دستگاه قضایی در مکان مناسبی امحا خواهد شد.
به گفته امینی، این مقدار مواد غذایی غیرقابل مصرف در صورتی که وارد چرخه مصرف انسانی می شد می توانست سلامت شهروندان را با خطر مواجه کند.
وی با تاکید بر انجام بازدید از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی بیان کرد: 22 کارشناس بهداشتی بر اماکن عرضه مواد غذایی و نحوه ارایه خدمات توسط این اصناف در قالب طرح تشدید نظارت بر مراکز عمده فروش مواد غذایی و انبارهای نگهداری به طور مستمر نظارت می کنند.
مسوول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت و درمان مهاباد از عموم مردم و همشهریان خواست که مایحتاج غذایی خود را از مراکز معتبر و فروشگاه‌ های دارای محصولات با مشخصات بهداشتی کامل از قبیل پروانه ساخت، مواد تشکیل دهنده، تاریخ تولید و انقضا و آدرس محل تولید خریداری کنند.
وی همچنین از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن گویای 190 یا شماره تلفن 42442250 واحد بهداشت محیط این شهر تماس گرفته و موارد تخلف بهداشتی را اطلاع دهند.
به گزارش ایرنا، امسال تاکنون بیش از 20 تُن انواع مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی در مهاباد کشف و ضبط شده است.
6 هزار و 800 واحد صنفی و چهار هزار و 63 مرکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی در این شهرستان فعالیت دارند.
9903/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.