به گزارش ایرنا علی مصطفوی روز شنبه در آیین نواخته شدن زنگ انقلاب در مدرسه شهید «ساکو مجنونیانس»، از شهدای ارامنه ارومیه افزود: کشور تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در تمام امور به آمریکا وابسته بود و برنامه مدونی برای خود نداشت و ارتش و دانشگاه های کشور توسط بیگانگان اداره می شد اما امروز ایران در سایه انقلاب و استقلال، جزو کشورهای تاثیرگذار در مجامع بین المللی است.
وی بیان کرد: امنیت پایدار از مولفه های دیگری است که بعد از انقلاب در کشور حاکم شده است و کشور توانسته در سایه آن به پیشرفت های بسیاری دست یابد.
مصطفوی بیان کرد: اکنون که خاورمیانه پر از تنش می باشد و کشورهای همسایه ایران با مشکلات بسیاری مواجه هستند، جمهوری اسلامی از امنیتی پایدار برخوردار است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه نیز در این آیین بیان کرد: قبل از انقلاب بیگانگان برای کشور تصمیم می گرفتند ولی در سایه انقلاب کشور به عظمت و اقتدار و استقلال دست یافت و امروز ایران اسلامی خارج از یوغ شرق و غرب است.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی هم با بیان اینکه توحید و اعتقاد به خدا مبانی انقلاب بوده و اسلامی بودن شاخصه اصلی آن است، بیان کرد: چهل سال قبل ملت ما تحت ستم و فرمان استکبارگران دنیا و عامل آمریکا بود تا بتواند دشمنان خود را به وسیله کشور ایران سرکوب کند.
وی با بیان اینکه استقلال امروز ایران اسلامی در سایه ایثار شهدا و تلاش های امام (ره) حاصل شده است، گفت: بر اساس دستور الهی یکی از عوامل موثر در موفقیت انسان احترام به پدر و مادر است و دانش آموزان باید همواره به والدین خود احترام بگذارند.
به گزارش ایرنا این آیین با حضور مسوولان و دانش آموزان در سراسر استان برگزارو پس از آن آیین های جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مدارس آغاز شد؛
اذربایجان غربی دارای پنج هزار مدرسه است.
7125/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.