به گزارش ایرنا، عارف خدرلو عصر روز پنجشنبه در جمع اعضای شوراهای اسلامی روستایی و دهیاران شهرستان خوی افزود: جایگاه شورا زمانی ارتقا پیدا می کند که مردم ما با وظایف شورا آشنایی داشته باشند و از شورا مطالبه گر باشند.
وی شوراهای روستا را نمایشی از یک نظام مردمی عنوان کرد و ادامه داد: اگر برای دیگر نهادها داشتن پیشینه سیاسی و مدیریتی لازم است اما اعضای شوراها مردم عادی هستند که از سوی روستاییان برای اداره بهتر محل زندگی خود انتخاب می شوند.
وی افزود: انتخاب دوره ای اعضای شوراهای روستا به فرآیند تثبیت جایگاه مردمی نظام کمک بسزایی می کند زیرا اعضای آن از بطن مردم بر می خیزند و از دیگر سو احاطه کاملی بر مشکلات روستای خود دارند، به این سبب بهتر از اشخاصی که با محیط بیگانه اند می توانند تصمیم گیری کنند.
فرماندار خوی نیز در این همایش گفت: امسال در شهرستان خوی با هزینه بیش از یک میلیارد و 500 میلیون ریال در بخش های مختلف از جمله راه های مواصلاتی، آب، بهداشت، درمان و پایانه رازی طرح های زیربنایی افتتاح و کلنگ زنی می شود.
سیدمحمد عابدی دهیاران و شوراها را رابط میان مردم و مسوولان عنوان کرد و افزود: دهیاران و شوراها می توانند با انعکاس مسائل و مشکلات روستاها به مسوولان، نقش موثری در حل و فصل این مشکلات ایفا کنند.
وی بر اجرای دقیق قوانین و آیین نامه های دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، 6 هزار و 756 نفر عضو شورای روستا در 2 هزار و 10 روستای آذربایجان غربی عضویت دارند.
8135/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.