به گزارش ایرنا، سعید انصاری روز یکشنبه در اجلاس اعضای شورای استان و رؤسای شوراهای بخش استان اصفهان و مدیران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به خدمات چهل ساله بنیاد مسکن به عنوان یک نهاد برآمده از انقلاب، شفافیت بیشتر این نهاد را خواستار شد و گفت: این شفافیت رفع سوء تفاهم ها و سرعت در امور را به همراه دارد.
وی با تاکید بر ضرورت هدفگذاری برای توسعه همه جانبه روستاها، افزود: در سی سال گذشته برخی مشکلات روستاییان هنوز باقی مانده است و فقدان اولویت بندی موجب شد که این مشکلات باقی بماند زیرا منابع ما محدود است و باید برای هزینه کردن اولویت بندی داشت.
وی به مشکلات بوجود آمده در خصوص قیر رایگان برای روستاییان، خاطرنشان کرد : اگر چه روستاها از سهیمه قیر رایگان برخوردارند ولی این قیر به دلیل غیر اجرایی بودن دهیاری ها در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته است و توسط این بنیاد تقسیم می‌شود که این فرایند خود مورد سؤال و اعتراض بسیاری از دهیاری‌ ها بوده است.
انصاری با اشاره به تقش بنیاد مسکن در تهیه و تدوین طرح‌ های هادی روستایی، گفت: اعضای شوراهای بخش و دهیاران همواره دخیل شدن نظراتشان در تهیه طرح‌های هادی روستایی را خواستار بود و در بسیاری موارد خواسته‌های به حق این افراد اعم از شوراها و بخشداران و دهیاران متأسفانه در طرح‌ های هادی نادیده گرفته می شود.
بر اساس آیین نامه نحوه بررسی و تصویب طرحهای توسعه عمران محلی ، ناحیه ای ، منطقه ایی ، و ملی و مقررات شهرسازی و معماری کشور مصوب مورخه 12/10/78 هیأت دولت، طرح هادی روستایی عبارت از طرح هادی روستایی طرحی است که ضمن ساماندهی و اصلاح بافت موجود ، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکرد های مختلف از قبیل مسکونی ، تولیدی ، تجاری و کشاورزی ، و تأسیسات و تجهیزات و نیازمندیهای عمومی روستایی را بر حسب مورد در قالب مصوبات طرحهای ساماندهی فضا و سکونتگاههای روستایی یا طرحهای جامع ناحیه ای تعیین می نماید.
این طرح ها از سال 1366 توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با جدیت تمام پی گیری می شود.
وی با اشاره به ضرورت برنامه ریزی متناسب با جمعیت بالقوه روستاها و افرادی که مایل به بازگشت به روستاها هستند، خاطرنشان کرد: این دهه دهه بازگشت به روستاهاست و حتی در دورافتاده‌ ترین روستاها شاهد مهاجرت معکوس و بازگشت به روستا هستیم از همین رو باید مبنای تصمیم گیری های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تغییر پیدا کند.
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اصفهان تصریج کرد: اگرچه قانون تامین هزینه طرح‌ هادی به عهده بنیاد مسکن می دهد اما بودجه و اعتبار کافی برای بازنگری برخی طرح های هادی روستایی در نظر گرفته نشده و لازم است این نهاد به صورت شفاف اعتبارات ملی، استانی و محلی و میزان فروش زمین‌ های خود را اعلام کند و بخشی از هزینه فروش زمین ‌های روستایی را به طرح ‌های هادی اختصاص دهد.
اجلاس اعضای شورای استان و رؤسای شوراهای بخش استان اصفهان و مدیران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با هدف بررسی مشکلات روستایی و تسریع در پیشرفت و توسعه روستایی روز یکشنبه با حضور روسای شوراهای اسلامی بخش های استان برگزار شد و نمایندگانی از این شوراها در ادامه به بیان خواسته ها و نظرات خود پرداختند.
6026//7134/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.