ظاهر پورمجاهد روز سه شنبه در جمع دهیاران شهرستان ملایر بیان کرد: در هر شهرستان به تناسب تعداد روستاهایی که دارند، 40 روستا به عنوان روستای نمونه انتخاب می شوند.
وی با بیان اینکه دولت در ایجاد زیرساخت های روستایی، گازرسانی، اینترنت و آسفالت روستایی انقلابی ایجاد کرد افزود: با این وجود بر سر راه دولت مانع ایجاد می کنند و خدمات آن به درستی بیان نمی شود.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری همدان خطاب به دهیاران تاکید کرد: در آستانه 40 سالگی انقلاب، خدمات و دستاوردهای دولت و نظام را به مردم اطلاع رسانی کنید و با امیدبخشی به مردم کارها را با تدبیر و عقلانیت پیش ببرید.
پورمجاهد از روند صعودی جذب تسهیلات اشتغال روستایی در ملایر تقدیر کرد و گفت: طرح هایی که در روستاها ارایه می شود، باید به درستی شناسایی شود تا بتوانیم از 2 هزار میلیارد ریال تسهیلات باقیمانده برای ایجاد اشتغال روستایی بهترین بهره را داشته باشیم.
وی با بیان اینکه 45 درصد جمعیت ملایر در روستاها زندگی می کنند ادامه داد: دهیاران باید اولویت روستاها را بشناسند و در مسیر توسعه روستایی شفاف و با برنامه پنج ساله حرکت کنند.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری همدان همچنین به اشاره به جابجایی 32 هزار میلیارد ریال از ردیف اعتبارات در قانون بودجه در مجلس بیان کرد: نمایندگان مجلس پیگیر اصلاح این مشکل هستند تا بزودی واریز سهم سازمان دهیاری ها از ابتدای امسال محقق شود.
پورمجاهد خواستار ثبت به موقع اطلاعات تلفیق بودجه توسط دهیاران در سامانه بودجه کشور شد و افزود: در شرایط کنونی کشورباید با حفظ وحدت، انسجام و همکاری متقابل برای توسعه روستاها و خدمت صادقانه به مردم گام برداریم.
وی با اشاره به ابلاغ شیوه نامه انتخاب دهیار نمونه گفت: انتظار داریم از شهرستان ملایر بیشترین دهیار نمونه و همچنین تعاونی های فعال در رابطه با دهیاران را داشته باشیم.
به گزارش ایرنا، شهرستان ملایر از 208 روستای دارای سکنه، 155 روستای آن دارای شوراهای اسلامی و 141 دهیار فعال است.
7528/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.