به گزارش ایرنا امروز برخی منابع خبری اعلام کردند امضای نمایندگان مجلس برای استفساریه ادامه فعالیت شهرداران بازنشسته در شهرهای پرجمعیت جمع آوری و تقدیم هیات رئیسه مجلس شده است.
برخی منابع خبری تعداد امضاها را 141 و برخی دیگر تا 150 امضا اعلام کرده اند اما یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: امروز به علت کمبود وقت برخی نمایندگان موافق استفساریه امکان امضا را پیدا نکردند با این حال تعداد امضاها به افزون بر 140 امضا رسیده است.
به گزارش ایرنا قانون منع به کارگیری بازنشستگان چندی پیش برای اجرا ابلاغ شد و این درحالی است که اعضای شوراهای اسلامی بویژه در کلانشهرها معتقدند شهرداران، منتخب مردم ( از طریق اعضای شوراها) محسوب می شوند و به همین علت نباید مشمول این قانون شوند.
به دنبال همین موضوع برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دنبال طرحی دوفوریتی برای اصلاح این قانون و نیز افزایش دامنه استثناهای شمول آن بودند و همزمان موضوع طرح استفساریه نیز در این زمینه مطرح بود.
پس از آنکه یکی از نمایندگان مجلس اعلام کرد طرح دوفوریتی اصلاح قانون مذکور منتفی شده، استفساریه در دستور کار نمایندگان مجلس قرار گرفته است.
برخی نمایندگان مجلس گفته اند که این استفساریه فردا(چهارشنبه) قرار است در مجلس بررسی شود.

تهرام/9353/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.