به گزارش ایرنا محمدمهدی شهریاری روز یکشنبه در جلسه شورای ورزش آذربایجان غربی افزود: با وجود اتمام تمامی طرح های ورزشی نیمه تمام نیز نمی توان ادعا کرد که وضعیت سرانه استان به وضع مطلوب می رسد ولی از وضع کنونی بهتر می شود.
وی اضافه کرد: وجود 126 مکان ورزشی روستایی و 65 خانه روستایی، جوابگوی نیاز جوانان 2 هزار و 800 روستای موجود در استان نیست.
وی در خصوص واگذاری سالن های خانه جوان به اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی بیان کرد: این اماکن با شرط اهتمام جدی به توسعه ورزش و ارائه خدمات و امکانات رایگان ورزشی به این اداره کل تحویل می شود.
استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: در راستای توسعه و پیشبرد ورزش همگانی تمام دستگاه های اجرایی باید سهم یک درصد اعتبارات خود را بر اساس آیین نامه ماده 53 قانون الحاق به ورزش اختصاص دهند و از هزینه این اعتبار در سایر حوزه ها پرهیز کنند.
شهریاری گفت: ایجاد جاده سلامتی، برگزاری با کیفیت مسابقات بین المللی ورزشی با رویکردی مناسب و مدیریت بین المللی، مساعدت استانداری در برگزاری جام صلح و دوستی کاراته در ارومیه، تهیه کتاب های سناد تحول و تعالی و آینده نگری ورزش و اتمام ورزشگاه 15 هزار نفری شهید باکری ارومیه از مهمترین موارد مورد بررسی در حوزه ورزش آذربایجان غربی طی سال جاری است.
عبدالله چمن گلی مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: با هم افزایی دستگاه های اجرایی و نهادینه کردن فرهنگ ورزش در جامعه و حمایت های مدیریت ارشد استان می توان ظرفیت های ارزشمند ورزش را در این خطه شناسایی و در جهت اعتلای جایگاه آذربایجان غربی در سطح کشور گام برداشت.
رییس هیات ورزش های همگانی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: تهیه اسناد تحول و تعالی و آینده نگری در قالب کتاب های اول و دوم با تصویب شورای عالی ورزش استان در حال اجراست.
عباس خورشیدی بیان کرد: این سند در قالب 18 طرح ورزشی تهیه و اجرا می شود و تا اواخر سال جاری به اتمام خواهد رسید و نهادینه کردن ورزش همگانی یکی از اهداف مهم در راستای اجرای این سند است.
به گزارش ایرنا، آذربایجان‌غربی رتبه بیست و ششم سرانه فضای ورزشی کشور را در اختیار دارد؛ سرانه ورزشی در سالن‌های سرپوشیده آذربایجان غربی 15 سانتی متر و در سالن‌های روباز 42 سانتی متر است که در مجموع به 57 سانتی‌متر می رسد.
از 395 مکان ورزشی متعلق به اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی، 126 مکان ورزشی در روستاها و 269 مکان ورزشی در مناطق شهری واقع است.
در مجموع 736 مکان ورزشی و 596 باشگاه خصوصی در سطح آذربایجان غربی وجود دارد که مردم در آنها به فعالیت‌های ورزشی می‌پردازند.
تعداد سالن‌های ورزشی در ارومیه 82، اشنویه 14، بوکان 19، پلدشت 11، پیرانشهر 17، تکاب 17، چالدران هفت، چایپاره 16، خوی 39، سردشت 13، سلماس 25، شاهین‌دژ 16، شوط 10، ماکو 16، مهاباد 25، میاندوآب 38 و نقده 28 است.
7156/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.