سرپرست شرکت آبفای روستایی آذربایجان‌غربی گفت:دهه فجر امسال بیش از 46 هزار نفر در روستاهای آذربایجان‌غربی از آب شرب بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی علیرضا رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه به پروژه‌های افتتاحی بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد وگفت: این پروژه‌ها در 40 روستای سطح استان با 11 هزار و 979 خانوار و جمعیت 46 هزار و 584 نفر و حجم سرمایه‌گذاری 149 هزار و 47 میلیون ریال به بهره‌برداری می‌رسند.

وی از کلنگ زنی شش طرح مهم در بخش آبرسانی روستایی خبر داد و گفت: با افتتاح این طرح ها یک هزارو ۲۴۶ خانوار روستایی استان از نعمت آب آشامیدنی سالم وبهداشتی برخوردار خواهند شد.

سرپرست شرکت آبفای روستایی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه اعتبار در نظر گرفته شده برای طرح های کلنگ زنی را چهارهزارو ۸۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: از ۴۶۲ روستای غیربرخوردار استان، ۱۰۵ روستای غیربرخوردار بالای ۲۰ خانوار وجود دارد که از وظایف شرکت آب وفاضلاب روستایی آبدارکردن روستاهای بالای ۲۰ خانوار وسپس مابقی روستاها است.

وی با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ۵.۴ درصد از روستاهای استان از تاسیسات آبرسانی بهره مند بودند افزود: این میزان در حال حاضر بعد از گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی به ۹۸ درصد رسیده است.

رضوی با بیان اینکه در طول ۴۰ سال انقلاب اسلامی دو هزار و ۲۶۴ روستا با ۲۹۴ هزار خانوار از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار شده اند افزود: بر اساس آمار قبوض هر شهروند روستایی به طور میانگین در طول شبانه روز ۱۷۶ لیتر آب مصرف می کند.

وی، احداث یک هزارو ۶۵۶ باب مخزن ذخیره آب با ۱۴۷هزارو ۲۰۰ متر مکعب حجم، لوله گذاری شش هزارو۸۱۳ کیلومتر شبکه توزیع آب، لوله گذاری چهارهزارو ۹۷۳ کیلومتر خط انتقال آب، واگذاری بیش از۲۸۰هزار فقره انشعاب آب وکیفی سازی مستمر آب با یک هزارو ۵۶ سامانه با مطلوبیت میکروبی ۹۹.۶ درصد ومطلوبیت کلر باقیمانده ۹۸.۵ درصدی را ازجمله اقدامات انجام شده برای آبرسانی به روستاها پس از پیروزی انقلاب اسلامی در آذربایجان غربی عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه در طول ۴۰ سال عمر انقلاب اسلامی دوهزارو ۸۳۸ روستای دارای سکنه استان، دوهزارو ۳۷۶ روستا در قالب ۳۰۵هزارخانوار از آب آشامیدنی سالم وبهداشتی برخوردارهستند عنوان کرد: این درحالی است که درابتدای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، تنها۵.۴ درصد روستاهای استان شامل ۱۱۲ روستا درقالب یک هزارو۶۰۰ خانوار از آب شرب برخوردار بودند.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی با بیان اینکه قبل از انقلاب درهیچ کدام از روستاهای استان سامانه جمع آوری فاضلاب وجود نداشت،افزود: درحال حاضر با اقدامات انجام گرفته سه روستای استان از سامانه جمع آوری ودفع بهداشتی فاضلاب برخوردار بوده ودر سه روستا نیز این سامانه ها دردست اجرا هستند.  


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.