اسلام یادگاری روز دوشنبه در حاشیه امحای این مواد غذایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این مقدار مواد غذایی با همکاری شبکه های بهداشت شهرهای ماکو، شوط و پلدشت از دهها مغازه عمده و خرده فروشی جمع آوری و امحا شده است.
وی با بیان اینکه اقلام جمع آوری شده تاریخ گذشته، فاسد، غیر مجاز و تقلبی بود، افزود: در این خصوص 9 پرونده تخلف تشکیل و متهمان به مراجع قضایی معرفی شده اند.
وی از عموم شهروندان منطقه خواست در صورت مشاهده فروش و توزیع اقلام تاریخ مصرف گذشته و فاسد با شماره تلفن 190شبکه بهداشت و شماره تلفن 04434377066 مدیریت دارو و غذای سازمان منطقه آزاد ماکو اطلاع داده تا از فروش اینگونه اقلام جلوگیری شود.
به گزارش ایرنا، منطقه آزاد ماکو به عنوان یکی از هفت منطقه آزاد کشور به لحاظ محدوده جغرافیایی منطبق بر شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در دولت تدبیر و امید به الگویی برای اقتصاد مقاومتی تبدیل شده است.
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومتر مربع بوده و به تنهایی بیش از 75 درصد کل مساحت مناطق آزاد کشور را به خود اختصاص داده و دومین منطقه آزاد بزرگ دنیاست.
این منطقه در مجاورت کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار دارد و طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در این منطقه با این کشورها به ترتیب 130 و 140 کیلومتر است.
7132/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.