به گزارش ایرنا، مدیر اجتماعی، سلامت و ورزش سازمان منطقه آزاد ماکو در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: شرکت کنندگان در روز اول مسیر پارک امام، جاده مسکن به دانالو، سد شهید قنبری، دره رند، قره تپه، مخند، آغگل، پلدشت و کمپ ارس پلدشت را طی کردند.
حسین ولی زاده افزود: پارک امام (ره)، جاده قره خاچ، توریان، سد بارون، مزرعه، جاده چالدران به سمت آواجیق، منشورهای بازالتی، کشمش تپه، تخته دوزی، جاده گاز به بازرگان نیز در روز دوم این مسابقات توسط شرکت کنندگان پیموده شد.
وی اضافه کرد : در این رقابت ها، حسن جمالی و محمودرضا عبادیان از البرز اول شد، فرزانه کریمی و تقی عباسی از البرز به مقام دوم رسید و جمال زارعی به همراه سیدجمال امینی از اردبیل مقام سوم را کسب کرد.
به گزارش ایرنا، منطقه آزاد ماکو به عنوان یکی از هفت منطقه آزاد کشور به لحاظ محدوده جغرافیایی منطبق بر شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در دولت تدبیر و امید به الگویی برای اقتصاد مقاومتی تبدیل شده است.
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومتر مربع بوده و به تنهایی بیش از 75 درصد کل مساحت مناطق آزاد کشور را به خود اختصاص داده و دومین منطقه آزاد بزرگ دنیاست.
این منطقه در مجاورت کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار دارد و طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در این منطقه با این کشورها به ترتیب 130 و 140 کیلومتر است.
7132/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.