به گزارش روز چهارشنبه ایرنا نادر کاظمی افزود: در پدافند غیرعامل تمام نهادها، نیروها، سازمان‌ها، صنایع و حتی مردم عادی می‌توانند نقش موثری ایفا کنند و در حقیقت فعالیت های پیشگیرانه است.
کاظمی با اشاره به اینکه روی موضوع حفظ منافع ملی در کشور اتفاق نظر وجود دارد، اظهار کرد: در آینده شکل و نوع جنگ ها بسیار متفاوت تر خواهد بود و نیازمند برنامه ریزی در این زمینه و آینده نگری هستیم.
وی با تاکید بر رعایت اصول پدافند غیرعامل در ایجاد تاسیسات، اظهار کرد: همه مسئولان در کنار مردم باید دست به دست هم دهند تا نقاط قوت کشور تقویت شود و نقطه نفوذی وجود نداشته باشد.
وی با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل و افزایش آمادگی در برابر تهدیدهای احتمالی دشمن، گفت: با ارتقای آمادگی های لازم در زمینه های مختلف باید از میزان آسیب پذیری در مواقع خطرات احتمالی کاست.
معاون مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری با بیان اینکه آموزش مهارت های پدافند غیرعامل و فراگرفتن نحوه مقابله با آن از اهمیت بسزایی برخوردار است، گفت: برگزاری رزمایش هایی در همین زمینه نقش مهمی در ارتقای میزان آمادگی شرکت کنندگان برای مقابله با حوادث احتمالی دارد.
وی منطقه آزاد ماکو را به لحاظ موقعیت جغرافیایی، حساس خواند و افزد: پدافند غیرعامل به طور گسترده باید در منطقه آزاد ماکو امکان سنجی، بررسی و موقعیت گذاری شود.
علیرضا سهندی، کارشناس مسئول سایبری پدافند غیرعامل استانداری نیز گفت: اجرای استاندارهای سایبری الزامی است و تمامی دستگاه ها باید به آن توجه خاصی داشته باشند.
وی همچنین مطالبی در خصوص خطرهای احتمالی و تهدیدهای سایبری و مسائل مربوطه به آن جهت آشنایی بیشتر مسئولان شرکت کننده در این کارگاه آموزشی ارائه کرد.
به گزارش ایرنا، پدافند غیرعامل به مجموعه اقدام های غیر مسلحانه ای گفته می شود که بدون استفاده از تجهیزات نظامی برای کاهش آسیب یا خسارت ها در زمان بروز حادثه یا بحران های مختلف مورد توجه قرار می گیرد.
با انجام اقدام های پدافند غیرعامل می توان از وارد شدن خسارت مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس و همچنین تلفات انسانی جلوگیری کرد یا این خسارات را به حداقل رساند.
منطقه آزاد ماکو به عنوان یکی از هفت منطقه آزاد کشور به لحاظ محدوده جغرافیایی منطبق بر شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در دولت تدبیر و امید به الگویی برای اقتصاد مقاومتی تبدیل شده است.
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومتر مربع بوده و به تنهایی بیش از 75 درصد کل مساحت مناطق آزاد کشور را به خود اختصاص داده و دومین منطقه آزاد بزرگ دنیاست.
این منطقه در مجاورت کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار دارد و طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در این منطقه با این کشورها به ترتیب 130 و 140 کیلومتر است.
7132/3072
**خبرنگار: حمید قاسمی **انتشار دهنده:علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.