به گزارش ایرنا، سهراب حیدری روز شنبه در مراسم گرامیداشت روز پرستار که با حضور فرماندار، جمعی از مسوولان، پرستاران و خانواده های آنان برگزار شد، اظهار داشت: مرگ و میر مادران باردار یکی از شاخص های تاثیرگذار در رتبه بندی کشورهاست که قبل از انقلاب در ایران به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت، 138 نفر از مادران باردار هنگام زایمان فوت می کردند که این آمار هم اکنون به هشت نفر کاهش یافته است.
وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران بیان کرد: به کوری چشم بدخواهان و یاوه گویی های دشمنان نظام، انقلاب اسلامی ایران وارد پنجمین دهه عمر خود می شود ازاین رو همه وظیفه داریم خدمات و دستاوردهای نظام را برای مردم تبیین کنیم.
وی با اشاره به موفقیت های حاصل شده پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در حوزه سلامت، گفت: امروز ایران در مهندسی پزشکی و ژنتیک جزو 10 کشور برتر دنیاست.
وی اضافه کرد: جمعیت کشور نسبت به سال 1357 بیش از 2 برابر شده ولی خدماتی که به مردم ارایه می شود نسبت به آن سال ها، بیش از 100 برابر افزایش یافته است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب ادامه داد: قبل از انقلاب پزشکانی که در مراکز درمانی مشغول طبابت بودند، هندی یا بنگلادشی بودند که به علت متوجه نشدن زبان بیماران، مشکلاتی برای مردم به وجود می آمد ولی اکنون به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی در این شهرستان 64 پزشک متخصص، 80 پزشک عمومی و 500 پرستار فعالیت دارند.
وی در مورد پرداخت کارانه پرستاران نیز گفت: بنابر قول مسوولان به زودی این کارانه به پرستاران پرداخت می شود و تا پایان سال نیز مطالبات بازنشستگان حوزه سلامت تسویه می شود.
حیدری با اشاره به فعالیت دانشکده پرستاری این شهرستان افزود: این دانشکده که از سال 1391 فعالیت خود را آغاز کرده است، هر سال 30 تا 35 نفر دانشجو پذیرش می کند و تاکنون سه دوره از دانشجویان آن نیز فارغ التحصیل شده اند.
فرماندار میاندوآب نیز در این مراسم گفت: قبل از دولت تدبیر و امید، رتبه آذربایجان غربی در شاخص های حوزه بهداشت و سلامت کشور 29 و 30 بود که خوشبختانه در سایه تلاش ها و اقدامات صورت گرفته طی پنج سال گذشته در این حوزه اکنون به رتبه هفت رسیده است.
مهدی قهرمانی افزود: علاوه بر اینکه در پنج سال گذشته، طرح های زیادی در حوزه سلامت در این شهرستان به بهره برداری رسیده است ولی در دهه فجر امسال نیز 12 طرح بهداشتی و درمانی در این شهرستان به بهره برداری می رسد.
وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح ها 300 میلیارد ریال اعتبار صرف شده است، بیان کرد: این اقدامات نوید بخش توسعه در میاندوآب است که با تداوم آن در سال های آینده امید است این شهرستان به جایگاه خود در این حوزه برسد.
قهرمانی گفت: باتوجه به اینکه میاندوآب به لحاظ جمعیتی سومین شهرستان پر جمعیت آذربایجان غربی بوده و قطب درمان جنوب استان محسوب می شود از این رو انتظار می رود فعالان حوزه سلامت وقتی در بالین بیمار حاضر می شوند، در تکریم مراجعه کنندگان و بیماران همه تلاش خود را بکار گیرند.
وی با قدردانی از زحمات و فداکاری های قشر پرستار جامعه اظهار داشت: پرستاران باید در کنار کار سخت، با الگوبرداری از حضرت زینب کبری (س) صبر و شکیبایی را آمیزه رسیدگی به بیماران کنند.
به گزارش ایرنا، در پایان این مراسم با لوح سپاس از زحمات پرستاران برگزیده در بخش های مختلف بیمارستان های میاندوآب تقدیر شد.
هم اکنون در میاندوآب دو بیمارستان به نام های شهید عباسی و فاطمه زهرا (س) با 300 تخت فعال است و به بیماران این شهرستان و دیگر شهرهای جنوبی آذربایجان غربی خدمات درمانی ارایه می دهند.
اخیرا با تلاش و مساعدت دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی بخش جراحی مغز و اعصاب بیمارستان عباسی این شهرستان نیز برای نخستین بار راه اندازی شد.
9871/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.