صادق قادری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس ابلاغیه اتحادیه ها این اصناف تا پایان این هفته برای انتقال واحدهای خود به شهرک صنعتی کاوه فرصت دارند.
وی ادامه داد: درصورتی که وقت مقرر پایان یابد با اصنافی که اقدام به جابجایی واحدهای خود نکرده باشند، طبق قانون برخورد می شود.
وی با اشاره به اینکه کارهای زیربنایی از جمله فاضلاب، آب، برق، گاز و تلفن در این شهرک انجام شده است، اضافه کرد: شهرک صنعتی کاوه هم اکنون دارای 408 باب مغازه بوده که از این تعداد 151 واحد در اختیار اتاق اصناف است.
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد اظهار داشت: مشاغل مزاحم دارای پیامدهایی چون ناامنی، اختلال در رفت و آمد، بدمنظره ‌کردن چهره شهر، ایجاد آلودگی ‌های صوتی و بصری و اشغال مساحت زیادی از معابر و ایجاد مزاحمت برای رفت و آمد شهروندان هستند.
به گزارش ایرنا، 28 شغل در فهرست مشاغل آلاینده قرار دارد که مکانیکی، نجاری، صافکاری، درب و پنجره سازی، سنگبری، تراشکاری و نقاشی از جمله آنهاست.
مهاباد دارای 6 هزار و 800 واحد صنفی پروانه دار است.
استقرار مشاغل مزاحم به ویژه نمایشگاه های خودرو در شهرمهاباد نه تنها شهروندان را از جنبه های مختلف آزار می دهد بلکه بر اقتصاد و کسب و کار اصناف دیگر نیز تاثیر گذاشته اند.
طبق آیین نامه ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری، شهرداری ها و دستگاه های اجرایی مرتبط موظف هستند با استفاده از ابزارهای تشویقی از قبیل تعیین محل جدید استقرار، تامین زیرساخت های لازم و فراهم کردن تسهیلات بانکی برای تسهیل در انتقال مشاغل و صنوف مزاحم شهری برنامه ریزی و اقدام کنند.
9903/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.