رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی گفت: پژوهش رکن اصلی توسعه پایدار کشور است.

میر حسن رسولی صدقیانی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی  افزود: پژوهش یکی از محور های مهم است که ضامن پیشرفت و رکن اصلی توسعه پایدار در هرکشور به شمار می آید.

وی با اشاره به اینکه دانش محصول پژوهش است و از دلایل مهم در رشد سطح اقتصادی و اقتدار کشورها است تصریح کرد: پژوهش های علمی و کاربردی آن دسته از پژوهش هاست که هدف آن ایجاد فناوری بهینه و تکنولوژی برای کار در بخش های صنعتی،کشاورزی وخدماتی است.

صدقیانی با تاکید بر اینکه دانش نظری در جهت رشد همه جانبه علمی و پژوهشی کشور و گسترش مرزهای دانش کمک می کند خاطر نشان کرد:  نقش پژوهش در توسعه کشور ضروری بوده و ارزش افزوده مرتبط با پژوهش های علمی و کاربردی تولید ثروت از علم است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی گفت:امروزه نظام آموزشی نوین مبتنی بر پژوهش برای تولید علم و ثروت یکی از ارکان آموزش عالی تلقی می شود که می تواند تمام ابعاد زندگی و اکثر سطوح فناوری ها  از ساده ترین تا پیچیده ترین  سطح را شامل شود.

صدقیانی در خصوص نقش پژوهش در توسعه همه جانبه کشور خاطر نشان کرد: باید در کنار دریافت مدرک علمی ،پژوهش های انجام شده کاربردی، متناسب با نیاز جامعه و درراستای رفع مشکلات کشور انجام شود.

وی با اشاره به اینکه در جوامع پیشرفته فرآیند رشد و توسعه پایدار به لحاظ اقتصادی ،اجتماعی و فرهنگی ارتباط مستقیم و تنگاتنگی با آموزش های تقاضا محور و پژوهش و تکنولوژی دارد تاکید کرد: آموزش علمی کاربردی تقاضا محور و مبتنی بر فناوری پژوهشی بوده و هدفش کمک به شرایط محیط کار با توجه به یادگیری علوم مرتبط با ان شغل است .

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه نظام آموزشی علمی کاربردی جز آموزش های مهارتی و شغلی محسوب می شود اظهار کرد: عقد تفاهم نامه بین دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با ارگان های دولتی و خصوصی در جهت اجرای پژوهش ها و استفاده از زیرساخت های آن ارگان بر حسب نیاز سنجی بازار از جمله اقدامات دانشگاه در جهت انجام کار های پژوهشی  مرتبط با رشته دانشجویان است.

صدقیانی ادامه داد: اجرای هر دوره در جوار صنعت مربوطه بهترین قابلیت برای رشد پژوهش و تکنولوژی بوده به همین علت استفاده از زیر ساخت های کاربردی مرتبط به محیط های کار برای استفاده دانشجویان جز اولویت های این دانشگاه قرار می گیرد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.